Status uge 10: Jeg er ude af krisen :o)

Efter jeg kom lige ned under 100 kg for to uger siden, har det stået noget stille og jeg har virkelig følt, at der skulle kæmpes ekstra hårdt for bare at holde fast i det opnåede vægttab. Samtidigt har det været mentalt hårdt og udfordrende, at jeg pludselig gik i stå efter otte uger, hvor kiloene bare raslede af.

Jeg har talt en del med Chris om det med henblik på at få lidt coaching omkring problemstillingen. Ud over at holde fast i den aftalte træningsintensitet, blev vi for et par dage siden enige om, at jeg skulle lade være med at spise nogen former for brød over en periode på minimum 10 dage. Jeg har allerede droppet det helt lyse brød for ti uger siden, men det gælder altså også rugbrød, boller og sandwichbrød. Ofte indtager man markant mere energi fra brød, end man går og tror og med denne forholdsvis simple kostomlægning, skal vi se, om vi ikke kan få gang i vægttabet igen. I stedet skal jeg spise endnu flere grøntsager, bønner og eksempelvis brune ris.

Og rent faktisk lader det til at virke efter allerede et par dages indsats. I hvert fald er det et faktum, at jeg har tabt mig 1,5 kg siden sidste weekend og jeg er nu oppe på et samlet vægttab på 22,9 kg og en vægt på 98,1 kg efter 10 ugers hårdt arbejde. Det er stadigvæk meget tilfredsstillende – specielt hvis man tænker på, at det faktisk svarer til et gennemsnitlig vægttab på 0,32 kg pr. dag :o)

Det er virkelig fedt at være kommet ud af “krisen” og være tilbage på sporet igen. Jeg kan mærke, at det giver mig endnu mere energi og overskud til at fokusere på min livsstilsforandring og holde fast i træningen. Jeg er meget bevidst om, at det kommer til at gå langsommere nu, hvorfor at jeg også har arbejdet lidt mentalt med, at det er okay at jeg “kun” taber mig 1-2 kg om ugen i de kommende uger.

Comments

  1. Tina Thomsen says:

    Jeg siger det lige endnu engang. Det er fandeme godt gået.

    Tror på, at der med succes på succes altid kommer lidt krise, specielt når vi taler om ønsket om et vægttab. Spørgsmål er bare om krise er det rigtig ord – jeg tror faktisk, at man mentalt vil være bedre hjulpet af at finde et andet ord – måske “stand-by” “energibesparing” :)

    Krise kan der ikke være tale om, når du har tabt så meget som du har. Husk alle livets succeser tæller.

    Keep up the good spirit.

  2. Mange tak, Tina :o)

    Jeg tror, at du har meget ret i, at der med succes på succes følger lidt krise (det ville jo nok også være for kedeligt, hvis man kun oplever succes hele livet).

    Og tak for tippet med at finde et andet ord for det :o)

Trackbacks

  1. [...] det for meget for mig. Altså et skema.. struktur, struktur!!! Hm! Og efter at have set Leif’s fantastiske resultater, er jeg blevet så “grøn i hovedet” (ligger ellers ikke lige for til mig, at være [...]

  2. [...] Var tidligt oppe og nede i stalden kl. 6.45, og så gjorde Inge og jeg os klar til en tur i skoven. Hun på Finish, og jeg på Sirius. Vi skridtede en lang tur, og det var rigtig dejligt. Den fik alt for hurtig ende den tur, men som Inge sagde, så må vi tage en tur mere snart. Det vil jeg ihvertfald meget gerne. Det gode ved Sirius er, at jeg også kan tage en tur alene, om galt skal være. Susie hjalp mig med at sadle op og få mig i sadlen. En tung opgave må jeg desværre sige, men også mangel på teknik, som hun hjalp med også. Den tunge del arbejder jeg også for, skal blive lettere, men der skal vist skrues op for graden. ÆV jeg synes det er svært, men igen idag tog Susie fotos af mig inden vi red ud, og når jeg ser de fotos, så animerer det til opstramninger. Jeg er sgu misundelig på Leif!!! [...]

  3. [...] sidste uge følte jeg som bekendt, at jeg var kommet ud af “krisen”, efter at mit vægttab var gået lidt i stå oven på otte kontinuerlige uger, hvor kiloene bare [...]

Skriv et svar

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Slut dig til de 1.188, der følger denne blog