En fantastisk golfoplevelse

I onsdags var jeg så privilegeret, at blive inviteret til at spille en runde golf på The Masters Course på Barsebäck Golf & Country Club, som efter manges mening er en af Europas bedste golfbaner. Banen er blandt andet kendt for at have været vært for Scandinavian Masters og Solheim Cup. Efter selv at have spillet og oplevet banen, kan jeg kun sige, at jeg er helt enig i denne vurdering og jeg vil opfordre alle golfspillere om at tage den korte tur henover Øresundsbroen for at give sig selv en helt speciel golfoplevelse!

Arrangementet, som jeg deltog i, var en såkaldt Company Day (som jeg selvfølgelig havde valgt at bruge en fridag på :o). Vi var i alt 36 deltagere, som startede dagen meget tidligt med at mødes kl. 6.30 på Kastrup Lystbådehavn, hvor en bus samlede os op og kørte os i samlet flok til golfbanen.

Efter at vi havde fået en god omgang morgenmad og en kort briefing om dagens program, matchproportioner m.m., gik turen forbi driving range og putting green, inden at runden startede kl. 9.00. Fra morgenstunden var vejret fantastisk med masser af sol og stort set ingen skyer og sådan holdt det hele dagen, hvilket bestemt også var med at bidrage positivt til oplevelsen – det er nu engang sjovere at spille golf i godt vejr. At jeg så burde have taget noget solcreme på inden vi startede, er så en helt anden historie, hvilket jeg også kom til at mærke effekten af, efter golfrunden og i dagene efter :o)

Vi startede på hul 17 og allerede da vi stod på teestedet, kunne man se, at der var tale om en helt fantastisk golfbane. Det var som tidligere nævnt Masters Course banen (Barsebäck består af to 18 hullers baner), som vi spillede og denne bane består af 14 parkhuller og fire linksagtige huller lige ud til vandet. Hul 17 er et af parkhullerne med masser af træer, hele vejen ned til green og det er helt fantastisk at se de mange høje og gamle træer, som skaber en slags tunneleffekt, når man står på teestedet (sådan er det på mange af parkhullerne). Det sætter selvfølgelig lidt pres på psyken, da det så bestemt er en god idé at fokuserer på præcision og det at slå lige, frem for at prøve på at slå langt. Ikke desto mindre kan man ikke lade være med at nyde hullets fantastiske udformning og den skønne natur.

Jeg vil undlade at skrive noget om mit eget golfspil den dag, for det var desværre ikke specielt godt, men sådan er golf jo indimellem. Det ændrede heldigvis ikke på det faktum, at jeg alligevel nød hele runden fuldt ud. Naturomgivelser var helt fantastisk smukke og golfbanen stod i tip-top stand med tætklippede fairways og hurtige greens. Som min gode kollega, Ole, udtrykte det om den høje banekvalitet: “Selv 1. klipning af semi-roughen på Barsebäck, svarer til fairway’en på Søllerød” :o)

Så alt i alt en helt fantastisk golfoplevelse, som kan anbefales til enhver golfspiller. For mit eget vedkommende, er det helt sikkert ikke sidste gang, jeg spiller på Barsebäck Golf & Country Club. Tværtimod skal jeg snart tilbage igen og genopleve en af Europas allerbedste golfbaner.

Fakta om golfbanen:

  • Hvem? Barsebäck Golf & Country Club
  • Hvad? Masters Course 18 hullers mesterskabsbane
  • Hvor? Barsebäck, 24655 Löddeköpinge, Sverige
  • Hvor meget? 700 svenske kroner
  • Hvor god? 5 ud af 5 golfbolde

Comments

  1. Hej Leif. Lyder som en fryd af en golfbane. Hvad er greenfee egentligt?

  2. Hej Preben. Nu betalte jeg ikke selv greenfee, da det var en del af arrangementet, men det koster 700 svenske kroner for at spille en runde på Masters Course, altså ca. 575 danske kroner – en helt rimelig pris for en så god bane! Greenfee på den anden 18 hullers bane på Barsebäck koster 450 svenske kroner eller ca. 370 danske kroner.

Skriv et svar

