Hold kæft og spil fodbold

rodtkort1.jpg

Jeg har netop læst en artikel i dagens udgave af Berlingske Tidende vedrørende UEFA’s nye hårde kurs overfor fodboldspillerne, som brokker sig til dommerne. Den ændrede kurs har blandt andet betydet, at der blev uddelt ikke mindre end 30 advarsler i weekendens seks kampe, heraf alene 10 advarsler i kampen mellem Viborg og Randers.

Jeg har altid sagt, at hvis jeg en skønne dag kom til at dømme en fodboldkamp, ville der næppe være mere end en håndfuld spillere tilbage på banen efter et kvarters tid :o) Jeg har aldrig forstået, hvorfor at fodboldspillerne ofte spilder kostbar spilletid på at brokke sig over dommerne. Det er måske ikke altid helt 100 % fair, hvad der bliver dømt, men det er dommerens ret og pligt at dømme på basis af, hvad han og linievogtere mener at have set. Der er endda en del fodboldspillere, som skal være mere end glade for, at dommeren rent faktisk ikke ser alt – i så fald ville der sandsynligvis blive uddelt endnu flere advarsler.

Jeg vil slutte dette indlæg ved at citere følgende fra avisartiklen: Hold kæft og spil fodbold!

Skriv et svar

