God artikel om en Århus-dreng

thomashelmig.jpg

Når det kommer til stykket er jeg jo i bund og grund en gammel Århus-dreng, selv om jeg i mange år har boet på Sjælland :o) Jeg kan derfor ikke lade være med at nævne, at der er en rigtig god i søndagsudgaven af Berlingske Tidende om en anden Århus-dreng, nemlig Thomas Helmig. Artiklen tager sit udgangspunkt i, at han netop har udsendt sit første dansksprogede album i 16 år, men fortæller også mange andre interessante ting om musikeren og mennesket bag Thomas Helmig.

Personligt har jeg ofte haft blandede følelser omkring Thomas Helmig, når det gælder hans musik igennem de sidste tyve års tid, hvor jeg har fulgt ham sådan on/off. Omvendt kan det vel næppe være anderledes, for det er nærmest Mission Impossible for en musiker, at være 100 % på toppen hele tiden og altid lave 100 % iørefaldende og “lytbar” musik. Ikke desto mindre har jeg altid synes, at Thomas Helmig er en fed fyr. For han har altid været autentisk i forhold til sig selv og prøver ikke at foregive at være noget som han ikke er. Det er lige netop også det, som gør artiklen interessant at læse.

Så hvis der er den mindste Thomas Helmig-fan i dig, så smut lige forbi aviskiosken i dag og køb søndagsberlingeren.

Skriv et svar

