Kære Naser, hvis du vil have min stemme…

naser_khader21.jpg

Generelt set er jeg meget positiv indstillet overfor Naser Khader og Ny Alliance og deres bud på et borgerligt politiske ståsted i det moderne Danmark. Jeg synes blandt andet, at Ny Alliancer er kommet med et rigtig godt bud på en fornuftig indvandrer- og flygtningepolitik, hvor der ganske vist bliver stillet krav, men hvor det menneskelige perspektiv er det bærende. Jeg synes også, at Ny Alliance har et rigtig godt bud på en fornuftig skattepolitik, som både understøtter finansieringen af vores velfærdsmodel og samtidigt motiverer folk til at arbejde og gøre en indsats. Så alt i alt er Ny Alliance et godt bud på et parti, der kan få min stemme ved folketingsvalget den 13. november 2007.

Imidlertid kan jeg ikke lade være med at føle mig usikker på, hvem Naser Khaders og Ny Alliance vil pege på som statsminister efter valget, når det kommer til stykket. Og jeg må indrømme, at jeg har det ikke godt med denne tvivl – for jeg ønsker på ingen måde at stemme på et parti, der pludselig skifter hest og peger på Helle Thorning-Schmidt som ny statsminister. Jeg vil nemlig ikke direkte hjælpe Helle Thorning-Schmidt til magten med min stemme og dermed være med til sikre højere skatter for højtlønnede og virksomheder (for det vil helt sikkert komme) for at kunne finansiere et overdrevent socialdemokratisk “velfærdsparadis”, samtidigt med, at allerede indgåede aftaler som eksempelvis trepartsaftalen bliver omstødt og skal skal genforhandles. Vi har engang før oplevet, hvilke katastrofale konsekvenser det havde for nationaløkonomien, da Anker Jørgensen gik amok i 70′erne og gældsatte Danmark til op over ørene i et misforstået forsøg på at skabe velfærd.

Så hvis Naser Khader skal være sikker på at få min stemme ved det kommende folketingsvalg, skal jeg være sikker på, at han ikke i et panikagtigt forsøg på at få politisk indflydelse efer valget, pludselig skifter hest og peger på Helle Thorning som ny statsminister.

Ny Alliance har jo meldt ud, at man ønsker at sætte Dansk Folkeparti uden for politisk indflydelse og jeg ser gerne, at det rent faktisk også bliver muligt. Omvendt, når realismen melder sig, tror jeg desværre, at Dansk Folkeparti fortsat vil have så mange mandater, at de også vil have en vis portion medindflydelse på en kommende borgerlig regering. Så jeg ville ønske, at Naser Khader ville lade være med at være for kategorisk og ultimativ i hans holdning til, hvordan Anders Fogh Rasmussen bør sammensætte et fremtidigt borgerligt regeringsgrundlag, hvis valgets resultat gør ham til forhandlingsleder. For øvrigt burde Naser Khader om nogen være klogere på dette punkt, da han selv har oplevet, hvad hans tidligere parti, Radikale Venstre, opnåede eller rettere ikke opnåede ved at være meget ultimativ i deres politiske udmeldinger.

Jeg tror på, at rigtig mange af Ny Alliances potentielle vælgere er af borgerlig observans og tidligere har stemt på enten Venstre eller de Konservative. Jeg tror også, at mange af disse potentielle Ny Alliance vælgere ønsker at få en borgerlig regering med et mere humant menneskesyn, end det der har været muligt med Dansk Folkeparti som demokratisk grundlag for den nuværende regering. Derfor tror jeg også, at Naser Khader kun får én eneste chance for at gøre sig gældende som et borgerligt parti og det er ved nu at melde ud, at han og Ny Alliance selvfølgelig vil pege på Anders Fogh Rasmussen som statsminister efter valget.

For hvis Naser Khader efter valget pludselig peger på Helle Thorning som ny statsminister, tror jeg, at Ny Alliance mister størstedelen af sin vælgertilslutning i løbet af et splitsekund. For godt er jeg sikker på, at mange borgerlige vælgere ønsker Dansk Parti og deres politiske indflydelse hen, hvor peberet gror, men ikke, hvis det sker ved at Helle Thorning kommer til magten. Så hvis Naser Khader pludselig skifter hest, tror jeg at det vil være lig med én eneste valgperiode i Folketinget for Ny Alliances vedkommende, hvorefter at tusindvis af borgerlige vælgere vil flytte deres stemme tilbage til Venstre og De Konservative.

For mit eget vedkommende er jeg ikke så sikker på, at jeg tør tage chancen og stemme på Ny Alliance, med mindre at Naser Khader snart melder klart ud og peger på Anders Fogh Rasmussen som ny statsminister. I stedet for at være ultimativ i hans holdning til, at han under ingen omstændigheder ønsker at danne et parlamentarisk regeringsgrundlag med Dansk Folkeparti, burde han tænke i retning af, at det trods alt er bedre at stække DF’s samlede indflydelse i dansk politik ved at påvirke borgerlige kompromiser og forlig i fremtiden. Alternativet i form af Helle Thorning-Schmidt og hendes dybt useriøst og uforsvarlige socialdemokratiske overbudspolitik er ganske enkelt ikke noget acceptabel alternativ til en borgerlig regering med Anders Fogh Rasmussen i spidsen.

Så kære Naser Khader, lad mig få en klar melding fra dig, om du vil pege på Anders Fogh Rasmussen som ny statsminister eller ej således, at jeg og mange andre borgerlige vælgere kan tage stilling til, om du kan gøre dig fortjent til vores stemmer.

Comments

  1. Hej Leif.
    Skulle lige læse, hvad du synes om Naser Khader:-)
    Meget enig i din argumentation – Jeg tror, han får min stemme. Godt modspil til Dansk Folkeparti, hvis holdninger jeg ikke synes vi kan være bekendt.

    Fortsat god søndag
    Kærlig hilsen
    Jette

  2. Hej Leif

    Det kommer helt an på, hvordan Anders Fogh stiller sig på en lang række politik områder, hvor Dansk Folkeparti har dikteret politikken langt hen af vejen på trods af, at partiet ikke har siddet i regeringen. Ny Alliance vil bare være sikker på, at Dansk Folkeparti ikke får den samme form for indflydelse som regeringsbærende parti, som det er set i 2001 – 2007.

    Dog tyder meget på, at Pia K er gået temmelig meget i panik, hvilket er grunden til fremstillingen af de yderst umagelige plakater med Muhammad på. Uanset hvad man skulle mene om ham, så foregår valget i Danmark og ikke et sted i Mellemøsten og derfor er han fuldstændig urelevant for valget som sådan.

    Får NA ikke de indrømmelser, som de gerne vil have, er det langt fra sikkert, at Anders Fogh kan kalde sig statsminister efter d. 13. november 2007.

  3. Thomas Just Rasmussen says:

    Hej Leif

    Jeg er helt enig i din argumentation og faktisk efterhånden ret irriteret over NA’s manglende udmelding – som på mig nærmest virker arrogant.

    Man må forvente, at NA kan komme med en meget mere konkret udmelding om hvem de vil pege på end denne tågede melding – som vel faktisk blot bør minde os om at det et langt stykke af vejen er radikale som står bag. Så kender vi jo hele retorikken “på både den ene og på den anden side…”. VIS nu at I er i stand til at tage en beslutning i stedet for at spille på 2 heste. Hvordan skal vi ellers tro på at jeres partiprogram ikke også er ligeså “fleksibelt” ?

    Jeg håber inderligt, at rigtig mange borgerlige vælgere ender med at have samme tvivlsfornemmelse når krydset skal sættes og hvis ikke NA er blevet mere klar i spyttet, vil jeg da opfordre alle som fortsat ønsker en borgerlig regering til IKKE at tage chancen med et kryds til NA.

    Dine forudsigelser omkring hvis Socialdemokraterne kommer til magten kan jeg nemlig kun være enig i: Så bliver skatten IKKE i ro og det offentlige forbrug vil gå amok – det kan enhver forhåbenlig læse mellem linjerne i alt hvad Helle T. siger.

Trackbacks

  1. […] fortsat på et højt niveau, men den er dog ikke højere end, at han ikke skal vide sig stikker på min stemme endnu. Jeg føler mig ganske enkelt ikke sikker på, at Naser Khader vil pege på Anders Fogh […]

  2. […] fortsat på et højt niveau, men den er dog ikke højere end, at han ikke skal vide sig stikker på min stemme endnu. Jeg føler mig ganske enkelt ikke sikker på, at Naser Khader vil pege på Anders Fogh […]

  3. […] fald ikke gjort mig mere “tryg” i forhold til det faktum, at det er afgørende for min eventuelle stemme på Naser Khader, at jeg kan stole 100 procent på, at han peger på Anders Fogh Rasmussen efter […]

Skriv et svar

