Nul tolerance mod dødstrusler

manu_sareen-2.jpg

Jeg har lige læst på Politikens website, at den Radikale Venstre politiker og integrationskonsulent, Manu Sareen, har sagt sin stilling op hos Københavns Kommune efter at være blevet udsat for dødstrusler. I starten af oktober måned blev han konfronteret på sin arbejdsplads af to velklædte mænd, der – som Manu Sareen fortæller det – “var venlige på en pervers måde”, da de fortalte ham, at hvis Sareen hjalp flere af deres kvinder, ville han blive slået ihjel.

Jeg har hørt flere interviews med Manu Sareen og han virker som en meget kompetent politiker og integrationskonsulent, som på en venlig og seriøs måde forstår at argumentere for hans holdninger. Det er derfor meget trist (om end meget forståeligt), når Manu Sareen nu vælger at sige sin stilling op. For dermed mister Københavns Kommune ikke alene en dygtig integrationskonsulent, men samtidigt opnår de personer, der fremsatte truslerne, netop hvad de ville.

Jeg synes, at det er usmageligt og helt uacceptabelt, når der bliver fremsat trusler mod offentlige ansatte og politikere. I den konkrete sag håber jeg, at politiet kan finde frem til disse to personer således, at de kan blive straffet for at fremsætte dødstrusler mod en offentlig ansat. Der bør udvises nul tolerance overfor enhver form for trusler og vold mod offentlige ansatte. De passer trods alt bare deres arbejde og skal derfor ikke trues på deres person på nogen som helst måde.

Comments

  1. LORTELAND says:

    Jeg er enig at at en din holdning til lige præcise ovenstående trusler, jeg kan sagtens forstå at mange mennesker føler sig så pisset på af latterlige inkompetente, dovne dagdrivere indenfor det offentlige. Hvis man vil det til livs, skal man have banket ind i hovedet på de alt alt alt for mange offentlige ansatte, hvem det er der betaler for deres 7 ugers ferie, løn under ferie, kurser og pis og papir.
    Den måde f.eks skat kan finde på at chikanere almindelige borgere på, vil på et eller andet tidspunkt udmønte sig i alvorlige voldshændelser i fremtiden, det er jeg ret sikker på.
    Die dumme Danen har simpelthen ikke fattet hvordan de pisses på, nedgøres og indoktrineres af uduelige offentlige ansatte, og efterhånden som man pisser på den menige dansker der bliver flået i skat, samtidig med at vi skal forsørge Somaliere, “flygtinge”, sociale bedragere og samfundstabere, så vil det få gryden til at koge over hos mange. MED RETTE!!!!
    En af mine venner har lige mistet det meste af hans livsopsparing, fordi STASI=SKAT, “skønnede” at det hus som han fornyligt havde solgt efter at have boet der tre år var en “forretning”, og at han derfor skulle beskattes af gevinsten. Min kammerat havde alm arbejde, hus, kone og børn, og da de fornyligt blev skilt, blev huset solgt, og de delte gevinsten på 600000. Skat mente , da han nu går arbejdsløs, ikke vil ligge samfundet til last og dermed ikke har noget registreret indkomst, fordi han valgte at leve af den “gevinst” han havde været heldig at tjene på huset, indtil han igen kom i arbejde, at huset så måttet have været genstand for spekulation, trods det at han boede der med kone og børn i tre år. Så måtte salget jo have været i spekulationsøjemed sagde de, for man kan sørme ikke leve i danmark uden at betale skat bare fordi man er arbejdsløs. Så hellere være på bistand, så man kan blive godt afhængig af en eller anden so-cialrådgiver, som så skal diktere een ens liv. På skat var han omringet af tre Stasimedarbejdere. Det havde jeg ikke fundet mig i, og jeg havde uden at blinke taget den spjældtur det havde kostet for at uddele berettigede røvfulde. Fucking lorteland, det er hvad det er blevet til, og heldigvis finder den unge generation sig ikke i at blive nedgjort, undertrykt , og hjernevasket som tidligere generationer. Systemet står får fald, det her skodsystem er en falliterklæring.
    Jeg er ikke autonom, eller lign, jeg er en ganske alm privat ansat borger, som ifm mit arbejde har oplevet groteske tilfælde af magtmisbrug fra små fede smatsøer på offentlige kontorer. Med ødelagte skæbner til følge. Det skal man ikke finde sig i, det skal man slå hårdt ned på, det er der så nogen der gør, og dem som har en reel grund, skulle hædres, ikke dømmes.
    Du skriver om service andetsteds, hvis denne service også galdt indenfor det offentlige, så hørte vi aldrig om hverken trusler eller vold. Nepotistiske lortsystem, det er hvad det er. Vi havde 400000 offentlige ansatte for 30 år siden, hvor systemet faktisk virkede relativt godt, det tal er mere end fordoblet, mens det offentliges opgaver stille og roligt er blevet lagt over til den enkelte borger. Uden at skatten er sat ned, og med en ufattelig dårlig offentlig service til følge.
    Indenfor det offentlige drejer det sig om at hytte sine egne, klistre sin egen fede røv til en taburet, og samtidig jagte alm skateydere, så man kan påstår at der vitterligert er brug for topskat og et kommunistisk system der kommer til at bringe danmark til en statbankerot. Forhåbentligt.

  2. Udover, at jeg ikke helt bryder mig om tonen i dit kommentar på lige netop min blog (jeg synes det er fint at være “spids” i sine kommtarer, men synes ikke, at der er grund til lige frem at bruge den slags ord som du gør, må jeg altså indrømme), så er jeg nu stadig af den holdning, at det ikke er acceptabelt med trusler mod offentlige ansatte (og for den sags skyld selvfølgelig også ansatte i private virksomheder).

    Desuagtet hvor utilfreds man måtte være mod en myndigheds afgørelse, så er trusler og/eller vold aldrig acceptabelt.

Trackbacks

  1. […] Så man bare håbe på, at politiet, lige som de har sagt de vil gøre det i forbindelse med integrationskonsulenternes arbejde, at de vil tage enhver form for trusler alvorli…. […]

Skriv et svar

