Det kræver vist et stort pengeskab :o)

apple_logo.jpgJeg har lige læst på nettet, at Apple nu har en beholdning af kolde kontanter på op imod 90 milliarder kroner! Et så stort tal ser nu engang endnu mere cool ud, hvis vi tager alle nullerne med, så vi tager det lige en gang til på denne måde: 90.000.000.000! Dermed overgår Apple både Google, HP, IBM og Intel med hensyn til størrelsen på kontantformuen.

Ud over at 90 milliarder kroner i kontanter må kræve ikke så lidt af en pengeskab, er det ikke mindre end dybt imponerende, hvordan Apple har formået at blive så likvid som den er. I princippet kunne Apple faktisk gå ud og købe tre Storebæltsbroer og stadigvæk have lidt byttepenge tilbage. Omvendt er alle vi Apple-fans nok bedst tjent med, at Apple bare bliver ved med at lave det som de er så gode til, nemlig superfede IT-produkter :o)

Comments

  1. Hej Leif,
    Anvender du Apple privat og på arbejde?
    Jeg overvejer faktisk at skifte min PC ud med en Mac, så fotoarbejdet rigtig kan plejes, Men bare tanken om at skulle skifte alle mine PC-prgrammer til anden platform holder mig tilbage. Er der ikke noget om, at en Mac kan køre begge platforme?
    Mange jule hilsner
    Lars Kirstein

  2. Hej Lars,

    Nej, jeg bruger kun Mac privat (læser dog arbejdsmail og bruger vores Outlook webmail rigtig meget på min Mac).

    På jobbet bruger vi Windows pc’er, men i princippet kunne jeg godt bruge en MacBook notebook med med både Mac OS X og Windows installeret samtidigt. Med de ny Intel-baserede Mac’s, kan man jo kører begge operativsystemer fra samme maskine :o)

    Så du kan bestemt sagtens overveje en Mac :o)

    Mange hilsner

    Leif

  3. Apples kontantbeholdning er på ingen måde blevet mindre, siden jeg skrev dette indlæg tilbage i starten af december måned 2007. Pr. dags dato har Apple har nemlig ikke mindre end ca. 157 milliarder kroner i kontanter i kassen.

    Desuagtet finanskrise er der åbenbart rigtig gode penge i iPhones, iTunes og andre Apple produkter :-)

Skriv et svar

