Er du bange for knivvold i nattelivet?

kniv.jpg

Fredag aften var jeg i byen sammen med firmaet og aftenen bød på god mad og vin og ikke mindst masser af sjov og hyggelig stemning. Vi startede inde på restaurant Den Lille Fede og efter at have fået noget godt at spise og drikke, gik vi videre ud i det Københavnske natteliv for at feste lidt mere. Det indebar, at vi i løbet af de næste 2-3 timer nåede at komme rundt til tre forskellige barer og diskoteker.

Nu er jeg generelt set ikke bange for at gå ud i nattelivet, hvilket blandt andet skyldes, at jeg synes jeg er god til at spotte og undgå potentielle ballademagere, når man bevæger sig rundt i byen. Samtidig er jeg bevidst om, at jeg på en og samme tid er rolig og stærk, men alligevel ikke virker provokerende, hvis man på et diskotek møder “typer”, der lader til at være på udkig efter slagsmål. Men på trods af jeg generelt set går ubekymret rundt i byen, kunne jeg i fredags alligevel ikke lade være med at tænke tanken, om man kunne risikere at blive udsat for knivvold i nattelivet, efter at der har været skrevet meget i pressen om emnet i løbet af det sidste års tid.

Skriv et svar

