Hold da fast, hvor var det hårdt…

Efter vi fik taget hul på det nye Chris MacDonald projekt, tænkte jeg, det ville være en god idé, hvis jeg kunne komme ude og løbe en lille tur her til morgen. Dels ville jeg gerne få startet på en regelmæssig løbetræning og dels ville jeg gerne gøre kroppen lidt klar til de par timers træning, som vi skal igennem med Chris senere i dag.

Jeg havde på forhånd bestemt mig for, at jeg ikke ville løbe en særlig lang tur, da jeg jo heller ikke ønskede at blive alt for smadret forud for dagens træning. Det løste imidlertid helt sig selv, efter som det var meget hårdt at komme i gang med at løbe igen og det gjorde nærmest ondt at gennemføre de første par kilometers løb :o( Omvendt er det måske ikke så mærkeligt, da jeg ikke har løbet regelmæssigt i de seneste 3-4 år.

Heldigvis blev løbeoplevelsen meget bedre efter de første par kilometer og jeg sluttede den halve times løb med en fed fornemmelse af, at jeg nu er i gang igen! Jeg glæder mig endda til at komme ud og løbe igen, for jeg kan godt mærke, at det virkelig rykker noget i forhold til at komme i form og få mere energi i hverdagen.

Comments

  1. Hanne B. Stegemüller says:

    Hej Lars

    Åh hvor jeg glæder mig til at følge med i projektet her på din blog! Jeg har set nogle af Chris Mc Donalds udsendelser på TV, og synes han er meget inspirerende og interessant.

    Fra min egen motionscykling kender jeg bestemt godt det med ‘første gang’, hvor man bare næsten ikke kan, det man nu engang har sat sig for. Dette forår har jeg dyrket min formkurve en del, og jeg har været fascineret af, hvor hurtigt det trods alt går fremad.

    Så klø bare på min ven :-)

    ../Hanne

  2. Åh ja den der fede fornemmelse at have gennemført et løb er rigtig dejlig.

    Jeg gad godt følge sådan et Chris Mc Donalds projekt, han er enormt inspirerende og fuld af energi. :-)

  3. @Hanne: Jeg vil også anstrenge mig ekstra for at dele min erfaringer, sved og tårer med de, som måtte kigge forbi min blog fra tid til anden :o) Og det er godt at høre, at der er lys for enden af tunnelen, når man knokler løs med formkurven :o)

    @Caterina: Jeg har i hvert fald fået den dybeste respekt for den mand. Det er ganske enkelt imponerende, hvordan han formår at presse og motivere os til at nye højder træningsmæssigt :o)

  4. Tina Thomsen says:

    Spændende projekt. Jeg glæder mig også til at følge med på sidelinjen :)

  5. Jeg er spændt på projektet. Jeg har set nogle programmer med ham og han virker som en spændende motivator. Pas nu på at du ikke får skader :-)

  6. @Marianne: Det er pudsigt, at du nævner det med skader, for det er faktisk noget vi snakkede om i går til fællestræningen og det har heldigvis topprioritet fra Chris’ og hjælpetræners side :o)

Trackbacks

  1. […] løb rundt omkring i Birkerød i den skønne morgensol. I modsætning til, da jeg var ude og løbe for første gang i lang tid forrige søndag, går det noget nemmere nu og jeg er lige frem begyndt at kunne li’ at løbe […]

  2. […] før har løbet uden nogen form for pauser i 45 minutter i træk). Og når jeg sammenligner med min første løbetur i flere år tilbage i starten af maj måned, er der virkelig sket noget på denne […]

Skriv et svar

