Nu hader jeg for alvor trapper!

I dag stod den på over fire times fællestræning sammen med Chris MacDonald. Vi mødtes som sædvanlig på fitness dk’s lokaler inde på Østerbro, hvor vi lagde ud en solid omgang opvarming. Herefter tog Chris sig kærligt af os og lagde ud med at udvælge mig og en anden fra gruppen til en omgang “fokustræning”. I mellemtiden skulle de andre arbejde med den såkaldte “cirkeltræning”.

Vi blev nu kommanderet hen til romaskinerne og jeg skal sandelig love for, vi fik at føle, at Chris er tidligere eliteroer. Vi skulle virkelig gå til vaflerne under denne træningssession for at tilfredsstille Chris. Jeg troede simpelthen ikke, at man kunne blive så mør i armene ved at ro, men jeg blev klogere. Efter vel omkring 10-15 minutters roning, væltede sveden ud af os i et omfang, der kunne minde om et mindre vandfald :o) Efter sådan cirka 10 sekunders pause, kommanderede Chris os nu til at finde et par passende vægte til at træne bicepts og triceps med. Hvis vores armmuskler ikke var slatne i forvejen, så blev de det da af denne øvelse. Da vi derefter blev bedt om at lave en masse armbøjninger, blev jeg da for alvor øm i armmusklerne. Det var derfor en kæmpe befrielse, da vi blev bedt om at udvælge tre nye “ofre” til Chris, hvorefter vi kunne “slappe af” med cirkeltræningen (sådan føltes det virkelig).

Da vi alle havde været igennem denne træning, kommanderede Chris os til at powerwalke/jogge ud til Charlottenlund Fort. Det var jo heldigvis fantastisk godt vejr, så det var bestemt ikke tosset med lidt forandring i træningsprogrammet. Da vi kom derud ud til det gamle fæstningsanlæg, skulle det vise sig, at Chris havde en bagtanke med at besøge lige netop Charlottenlund Fort. Der er nemlig nogle virkelig “nasty” trapper tilknyttet anlægget og vi blev nu bedt om, at begynde at vade op og ned af disse trapper i rask tempo.

For mit eget vedkommende blev det til cirka 15 ture op og ned af to forskellige trapper, hvilket virkelig kunne mærkes i benene og ikke mindst min puls, der ofte var oppe og ringe på omkring 95-96 % af min maksimale belastning. Jeg har aldrig været specielt begejstret for trapper, men nu vil jeg gerne gøre det officielt: Fra og med i dag hader jeg for alvor trapper :o)

Efter den massive træning på trapper, var det heldigvis blevet tid for en velfortjent pause, som blev brugt på at interviews til tv-programmet. Herefter sluttede dagens træningsprogram med powerwalk/jogging tilbage til fitness dk på Østerbro. Hvad angår energiforbrug i løbet af de fire timer og tyve minutters træning, så fik jeg forbrændt ikke mindre end 3.247 kalorier! Det var dermed ikke så mærkeligt, at jeg havde brug for noget spise, da jeg kom hjem :o)

Fik jeg for øvrigt sagt, at jeg hader trapper?

Comments

  1. Leif altså, du har godt nok mere power end de fleste, den der træningsrunde er jo overdrevent hård.

  2. Nu havde jeg jo heller ikke rigtigt noget valg, når Chris presser på :o)

    Men han får helt sikkert mere ud af os fordi han ved, at vi godt kan meget mere, når det kommer til stykket :o)

Trackbacks

  1. […] at vi tog denne tur mindst 50 gange i løbet af eftermiddagen. Dermed er det nu helt sikkert, at jeg hader trapper af hele mit hjerte […]

  2. […] end man overhovedet kan forestille sig. Og hvis jeg skulle være det mindste tvivl om, jeg virkelig hader trapper, så blev jeg fuldt ud bekræftet i det, efter at have gennemført øvelsen. De første 100 gange […]

  3. […] fik jeg kæmpet mig videre og skåret den ene kilometer af efter den anden. Da jeg nærmede mig Charlottenlund Fort, vidste jeg, at der nu var præcis fire kilometer tilbage og det begyndte lige pludselig at være […]

Skriv et svar

