Status efter fire uger…

I dag var som bekendt en milesten for mig i forhold til Chris MacDonald projektet, efter som det nu er præcis en måned siden vi lagde ud med masser af test, målinger, vejninger og de første træningssessioner.

Og jeg må sige, at jeg er både meget tilfreds og utrolig stolt over resultatet efter den første måned: Jeg er nemlig oppe på et vægttab på ikke mindre end 11,2 kilo!

Det har ganske vist været ekstra hårdt i denne uge med masser af ekstra motion, men det er selvsagt meget motiverende at se, at det også giver synlige resultater at knokle løs og være bevidst omkring, hvad man spiser og hvor meget man spiser.

Mit personlige target er fortsat et samlet vægttab på 30 kilo over et helt år og jeg er således allerede over en tredjedel igennem og mangler nu “kun” 18,8 kilo. Jeg ved godt, at jeg også når muren på et tidspunkt og at det kommer til at gå langsommere, men lige nu har jeg tænkt mig at fortsætte efter den nuværende succesformel: Jeg tror nemlig, at jeg godt kan smide flere kilo i den kommende tid ved at holde fast og kæmpe videre :o)

Comments

  1. Det er edermame godt gået Leif :-)

    Min regnestok siger godt nok, at 30 minus 11,2 giver 18,8 to go… men det er jo en mindre detaljer :-)

  2. Ja du snød da dig selv for nogle kilo der Leif. Du er super sej er du, du når uden tvivl dit mål, men husk også at når det måske begynder at blive sværere kan det sagtens være fordi du også efterhånden danner så mange flere tunge muskler:)

    Fortsat held og lykke.

  3. @Jan: Mange tak og ups, jeg må være så træt efter træning, at “regnefunktionen” i mit hoved ikke rigtig virker :o) Det er hermed rettet :o)

    @Pia: Mange tak for det :o) Jeg er bevidst om, at på et tidspunkt tipper vægttabet over, når man for alvor begynder at øge muskelmassen, men den tid, den glæde :o)

  4. 11,2 kg på én måned, det er filme fantastisk flot Leif. Jeg tager sku hatte af for dig. Den beslutsomhed og målrettethed er virkelig noget vi andre kan lære af. ;-)

  5. Mange tak for rosen og støtten, Catarina :o)

  6. Holde holde Catarina, dine evner er vidst heller ik sådan at kimse af:)

  7. Det er dælme super sejt Leif!!

  8. Imponerende!

  9. @Marianne: Mange tak :o)

    @Karolina: Jeg er som nævnt også ganske stolt over min indsats :o)

  10. Tina Thomsen says:

    Du har mere end alt mulig grund til at være stolt. Jeg syntes, at du er sej. Husk succeser skal fejres! Måske med en løbetur :)

  11. Jeg har været i Sverige med kunder de sidste to dage og fejrede det faktisk med, at tage en løbetur kl. 6.00 i morges i tre kvarter i det skønne område omkring Halmstad Golfklubb :)

  12. Thumbs up Leif, det er rigtig flot klaret :-)

    Hvad med kroppen, kan den godt følge med til at tabe så mange kilo så hurtigt?

  13. Mange tak, Michael :o)

    Det går faktisk forbløffende godt og jeg tror bestemt også det skyldes, at jeg er så motiveret som jeg er og at jeg kan mærke en kæmpe forskel i det at være god ved sin krop – både i forhold til kondition og kost.

  14. Hejsa. Jeg er først faldet over din blog her i dag, men jeg må sige, jeg er IMPONERET over dig. Virkelig stærkt gået… Jeg har selv tabt over 30 kg ved hjælp af træning og kostomlægning, og det er sådan en fed følelse, når man kan se, at det virker, det man gør. Og når man begynder at nyde motionen, bliver man jo nærmest afhængig :-) jeg tror i hvert fald, jeg igennem de seneste 5 års tid har fundet livsstilen for resten af mit liv ;-)

    Held og lykke med projektet!

  15. Hej Nina,

    Mange tak for roserne og din støtte.

    Og det er bare rigtig dejligt at høre, at du selv er lykkedes rigtig flot med din nye livsstil :o)

    Mange hilsner

    Leif

  16. hej Leif

    Jeg faldt tilfældigt over din blog. Og når jeg læser om dine meritter udi vægttab (flot klaret), indser jeg nu, at det jeg troede var et frivilligt valg mellem ny garderobe eller at tabe 7-8 kilo, er et tvunget valg. Jeg må igang med at smide de overflødige kilo.

    Tak for inspirationen og kudos til dig for din åbenhed.

    vh Michael Leander

  17. Hej Michael,

    Mange tak og held og lykke med indsatsen – tro mig, når jeg siger, at det gør en forskel at kæmpe løs.

    Så “don’t give up”, men kæmp løs! Lige pludselig vil du se gode resultater!

  18. Jeg vil sige det samme her, hvor det faktisk er mest berettiget i stedet for ovre hos mig selv, at du er pissehamrende sej, Leif!

    Du giver mig blod på tanden…

  19. Hej Anita,

    Jeg er glad for, hvis jeg kan virke motiverende for dig :o)

    /Leif

Skriv et svar

