Spændende og lærerigt Nikon kursus

Nikon PROschool

Sidst på eftermiddagen i dag havde jeg fornøjelsen af, at deltage i premieren på Nikons PROschool, som blev afholdt hos Symbion i København.

Den primære instruktør var Casper Tybjerg, som udover at være en meget dygtig professionel fotograf, også er officiel Nikon ambassadør. Det er første gang jeg mødte Casper og han er virkelig en superflink og inspirerende fyr at lytte til. Hans venlighed og åbenhed gør, at man aldrig føler sig for dum til at stille spørgsmål, hvilket gør Casper til en rigtig dygtig instruktør.

Formålet med kurset, som varede i fire timer, var, at gennemgå alle menuer i D3 og D300 (og principielt set også D200) og lære tips og tricks omkring disse to kameraers mange funktioner. Selv om det var intens og der blev videregivet utrolig megen information, var det et meget informativt og lærerigt at deltage på dette kursus. Jeg gik i hvert fald hjem med en meget større viden om, hvordan jeg får mere ud af mit Nikon DSLR og kan bestemt anbefale PROschool kurset overfor andre Nikon entusiaster.

Comments

  1. Hummm måske jeg skal prøve det på et tidapunkt men et “andet” kamera i hånden end det jag pt. har. ;-)

  2. ja, det må du da gøre :o)

    Jeg skal for øvrigt på et tre dages kursus hos Casper Tybjerg i slutningen af september. Det bliver afholdt som et internatkursus på Samsø. Jeg glæder mig helt vildt :o)

  3. Aiii nu bliver jeg sku helt midsundelig – pis der gad jeg godt deltage. Hvor finder du information om kurser og sådan?

  4. Det gør du her:

    http://www.ttf.dk/Dansk/Foredrag_-amp_kurser/Kalender.aspx

    Og når du nu interesserer dig for foto, så prøv at browse lidt på siden generelt set. Der er mange gode tips og tricks samt en bunke flotte fotos at kigge på :o)

  5. Nu har jeg de sidste dage sus rundt derinde – imponerende!

    Jeg tror jeg hoppe med på et kursus på et tidspunkt, vel og mærket hvis der er plads. :-)

  6. Det må du gøre. Casper er vildt inspirerende at lytte til og man lærer let med hans måde at videregive viden på :o)

  7. Måske jeg tager med i Regnskoven eller et af de kurser på Samsø som du skal deltage i nu.

    Du bliver nød til at aflægge raport når du kommer hjem derover fra ikk’?

  8. Det lover jeg at gøre, Catarina :o)

    Mon ikke at det kan blive til et blogindlæg med en lille rapport :o)

Skriv et svar

