Endnu et tegn på en bedre kondition…

I går aftes var jeg en tur på løbebåndet i lidt over en time, hvilket der i sig selv ikke er noget specielt ved. Det var der heller ikke ved de 10 minutters opvarmning og efterfølgende 10 minutters power walking med 15 grader i stigning og en moderat power walking hastighed.

Der var til gengæld noget specielt over det som jeg gjorde efterfølgende: Jeg fjernede stigningen på løbebåndet og satte i stedet farten op til et jævnt løbetempo og løb nu i hele 45 minutter uden nogen form for pause overhovedet! Ikke noget med at sætte løbebåndet ned i hastighed eller tage en lille pause undervejs. Jeg løb bare i samme tempo i alle 45 minutter :o)

Der er sikkert ikke noget stort over denne præstation, hvis man er en rimelig trænet løber, men for mig var det ikke så lidt af en sejr og jeg er kæmpestolt over det. For det er et tydeligt bevis på, at min kondition er bedre end måske nogensinde før i mit liv (jeg kan i hvert fald ikke huske, at jeg nogensinde før har løbet uden nogen form for pauser i 45 minutter i træk). Og når jeg sammenligner med min første løbetur i flere år for lidt under tre måneder siden, er der virkelig sket noget på denne front.

I forbindelse med Chris MacDonald projektet, har vi også fået lavet en masse målinger af kondital, BodyAge m.m., men det er jo “bare” tal, hvorimod oplevelsen på løbebåndet i går var et meget håndgribeligt bevis på, at min kondition er blevet markant bedre :o)

Anyway, jeg har ikke tid til at skrive mere lige nu, for jeg skal på løbebåndet igen om lidt :o)

Comments

  1. Flot!!! Kan godt forstå, du er stolt af dig selv, det har du også god grund til! Dejligt!

  2. Tina Thomsen says:

    Jeg er enig med Deborah. Stoltheden er lige netop den der skal fejres. F… Janteloven, som Anja Andersen ville sige det.

  3. :o)

  4. Hej Leif

    Faldt over din fine blog. Tror vi har mødt hinanden en enkelt gang for mange år siden. Jeg har arbejdet som indkøber i FONA HomeOffice. Jeg tror det var lige efter du forlod FONA.

    Held og lykke med konditionen… jeg hader løbebånd.. Tager hellere en tur af naturstien mellem Horsens og Silkeborg.

    Hilsen
    Finn Clausen

  5. Hej Finn,

    Mange tak for det :o)

    Og ja, det er rigtigt at vi mødtes for år tilbage. Tiden løber jo afsted.

    Jeg er nu bestemt også til løbeture ude i naturen, men det er nu meget praktisk med løbebåndet i fitnesscentret, når man også skal have styrketrænet lidt samtidigt :o)

    Mange hilsner

    Leif

Skriv et svar

