Status uge 13: Jeg står lidt i stampe :o(

Det har været en rigtig sløv uge for mig med hensyn til mit vægttab – faktisk en af de sløveste siden jeg gik i gang med Chris MacDonald projektet. Siden sidste søndag har jeg kun tabt 0,3 kg og selv om jeg nu er oppe på 26,5 kg i vægttab efter 13 uger, er jeg alligevel lidt skuffet.

Jeg ved jo godt, at det bliver sværere og sværere at blive ved med at levere store vægttab, uge efter uge. Jeg har derfor også indstillet mig på, at selv et par kilo i vægttab om ugen er ganske godt. Men når jeg så føler, at jeg skal kæmpe hårdt for bare at holde fast og kun taber sølle 0,3 kg over den sidste uges tid, kan jeg godt mærke, at jeg skal mobilisere lidt ekstra kræfter på den mentale front.

Ikke desto mindre er der ikke andet at gøre end at kæmpe videre. Ergo er der ikke noget med at give op eller begynde at klynke over “modstanden” fra min side. Jeg har således bestemt mig for, at jeg vil være ekstra fokuseret i den kommende tid i forhold til både kost og træning. Med rette indsats, fokus og holdning fra min side, er jeg sikker på at resultaterne kommer helt af sig selv.

Comments

  1. Jeg er ked af at høre, du du er gået lidt i stå med dit vægttab.

    Du kan relativt let reducere dit kalorieindtag ved f.eks. et glas rødvin mindre. Det er der godt 100 kalorier i. Du ved selv, hvor meget der skal arbejdes for at forbrænde 100 kalorier.

    Hold fokus og motivanen høj!

  2. Tak for dine støttende ord, Anne.

    Jeg er også sikker på, at vægttabet nok skal komme igen med min forøgede fokus på kosten. Træningen har jeg jo allerede godt gang i :o)

  3. Det kommer, Leif, det kommer! Skær helt ind til benet med kosten….det gjorde i hvert fald en kæmpe forskel for mig i sidste uge, og jeg satser på, at det også kommer til at gøre det i denne uge.

    Hvis du har lyst, kan vi battle? Tænker, at det måske kan motivere at have én at kæmpe mod (selv om vi reelt set kæmper MED hinanden, ikke MOD ;-). Så ser vi, hvem der har tabt mest i weekenden. Vinderen bestemmer præmien?

    Bare et forslag, som mindst lige så meget er for at få mig selv ud af starthullerne i denne uge!

  4. Jeg er heller ikke i tvivl om, at det kommer – det er bare et spørgsmål om, hvor hurtigt det sker :o)

    Med hensyn til at battle, så lyder det fristende, men det vil jo være et væddemål, som jeg på ingen måde kan vinde i denne, hvis du mener, hvem der har tabt mest i løbet af ugen – der er du allerede 3-4 kg foran mig og det når jeg på ingen måde i denne uge.

    Men hvis du mente på det totale vægttab, har jeg selvfølgelig stadigvæk en chance :o)

  5. Haha, nej på totalt vægttab vinder du vist – jeg kan nok ikke klare 8 kg på 5 dage ;o).

    Nej, jeg mente fra i dag af. Ikke noget med sidste uge, den er jo gået. Fra i dag til lørdag (mig) og søndag (dig). Det ville hjælpe mig til at kæmpe hårdere, for jeg ved, at du taber dig meget, når du pludselig rykker – og jeg vil ikke tabe ;o)

  6. Det er en aftale selv om jeg nu tror, at du stadigvæk vinder :o)

    Min vægt pr. i morges var 94,3 kg, hvilket allerede er kommunikeret til Chris i morgen i den daglige statusmail – bare hvis du har brug for at få “valideret” tallet :o)

  7. Jeg stoler nu mere på dig end på de fleste, så jeg behøver ikke få valideret noget :o) Men min vægt er også kommunikeret til Chris i går, så hvis du ikke stoler på mig, kan du jo dobbelttjekke med ham. Den sagde 86,1.

    Men deal :o). Sæt igang!

  8. Jeg har skam allerede været i gang fra morgenstunden :o)

    https://leifcarlsen.wordpress.com/2008/08/12/effektiv-men-ogsa-dyr-omgang-spinning/

  9. Ja, jeg så det godt lige. Jeg er hjemme med en syg Laura i dag, så jeg må nøjes med den motion, jeg kan lave i lejligheden. Men godt at se, at du strammer skruen….så må jeg jo oppe mig ;o)

  10. Og jeg har besluttet mig for, at stramme skruen endnu mere i de kommende dage, men det kommer du selvfølgelig til at høre mere om :o)

  11. Jeg har fundet en meget stor fare i at være hjemme om dagen. Der er køkkenskabe! Med ting i! Uden at jeg vidste det, røg der lige 5 digestives ind i munden på mig. Så forspring til dig! :D

  12. Jeg har lige nappet 5 gulerødder :o)

  13. …og jeg har brugt en halv time på at spekulere på, hvornår jeg kan nå at forbrænde kiksene, haha.

  14. Jeg kommer til at forbrænde gulerødderne og sikkert også en del mere i forbindelse med spinning og fællestræning i aften :o)

  15. Nå, så kom vejedag for mig. Resultatet må du vente med til i morgen ;o)

    Men jeg kan afsløre så meget, at du måske skal begynde at overveje, hvad præmien skal være.

    God træning i dag!

  16. Jeg er nu ikke sikker på, at det er afgjort endnu.

    Faktisk tror jeg, at du stadigvæk har en chance for at vinde :o)

Trackbacks

  1. […] at forrige uge var rigtig sløv med kun 0,3 kg i vægttab, er der heldigvis sket noget mere i den forgangne uge. […]

Skriv et svar

