Jeg er lidt chokeret…

Efter jeg har set mig selv i det første afsnit af nye Chris MacDonald sundhedsprogram, “Chris På Vægten“, må jeg indrømmet at jeg er lidt chokeret – mildest talt, faktisk. Det skal forstås på den måde, at jeg er chokeret over, hvor overvægtig jeg rent faktisk ser ud i programmet (og selvfølgelig også var på det tidspunkt).

Jeg må indrømme, at jeg slet ikke så mig selv på den måde for tre måneder siden – overhovedet ikke endda! Om det så var rendyrket fornægtelse på det tidspunkt eller noget andet, er jeg ikke helt klar over, men jeg er lidt rystet. Ikke desto får det mig i hvert fald til, at ville kæmpe endnu mere for at nå min normalvægt og holde fast. Jeg vil simpelthen ikke ende der igen, hvor jeg var for tre måneder siden.

Men bortset fra denne oplevelse, var det sjovt at se mig selv og mine holdkammerater på tv. Jeg synes, DR portrætterer os alle på en sober og seriøs måde. Det gør forhåbentlig også, at vi kan være med til at inspirere og hjælpe andre overvægtige til at komme i gang med at tabe sig og få et sundere liv.

I hvert fald glæder jeg mig allerede til at følge med igen på næste tirsdag :o)

Comments

  1. Os mig, og faktisk blev jeg lidt overrasket over hvor meget af den enkeltes vægt var fedt, der havde jeg helt sikkert skudt anderledes hos jer. Og selv om jeg slet ikke er overvægtig så er jeg da nysgerrig på at finde ud af om det jeg ér måske faktisk er rigtig meget fedtagtigt. Fik det målt for mange år siden, men meget ændrer sig jo med alderen.

    Nå men jeg er så spændt på at følge jer de næste mange uger:)

  2. Hej Leif

    Som du ved, blev jeg også chokeret. Supermeget, endda. Måske er det ikke så mærkeligt igen….man ser nok bare anderledes på sig selv i et spejl end på TV –
    det gælder sikkert også for helt normalvægtige personer.

    Anyway, det er mange kilo siden allerede. Vi er på rette vej, og det går stærkt! Og hvis det er nogen trøst, så jeg heller ikke dig for 3 mdr siden, som du så ud i går.

  3. Tillykke med premieren ! Jeg glæder mig til næste tirsdag. :-)

  4. Erkendelsen af hvorledes man ser ud er da den største erkendelse. Men nu gør fladskærme altså heller ikke noget godt for nogen :-)

  5. Jeg synes det var et fint program.. Vi (min kæreste og jeg) talte om at du var den der virkede til at have den mest positive tilgang eller hvad man nu kan kalde det, til projektet og de informationer I fik om jeres kroppe.

  6. Sjovt du nævner det. Jeg har tabt 19 kg. siden januar – hvilket er ret meget med en højde på 157 cm. Jeg så i weekenden et billede af mig fra julen, og blev overrasket over hvor stor jeg havde været. Efterfølgende var jeg sammen med en veninde og vi snakkede vægttab. Jeg nævnte, at jeg glædede mig til at se ud som NN – hvortil hun svarede, at det gør du da allerede. Så mit selvbillede er åbenbart slet ikke fulgt med ned i vægt.

    Underligt noget synes jeg!

    Jeg glæder mig meget til at følge dig og de andre i programmet. Det er bare så dejligt med inspiration.

  7. Er det ikke også noget med at kameraet lægger 10 kilo til – haha

    @Helle – Kender selv til det med et vægttab, og min erfarring er lidt den, at man længe vil se sig selv som man var.

  8. Hej Leif,

    Naturligvis var jeg også klistret til tvét. Kan godt følge dig i, at det er mærkeligt/chokerende sådan at se sig selv på tv. Dejligt, at du allerede har taget de første store skridt i kampen mod vægten og sundheden.

    Keep going.

  9. mohammedjawad says:

    Jeg har faktisk tænkt mig at starte på Fitnesscenter, her til oktober…I september har jeg tænkt mig at ændre mine kostvaner, så de bliver tilpasset min slankekur som skal være hardcore…der skal tabes i alt 10 kilo i løbet af 2 måneder….

    Jeg har tænkt mig at tage til fitnesscentret 2 gange om dagen..(morgen og aften) hvor jeg løber en time hver gang….

    så må jeg da håbe på at jeg taber mig en del af de overflødige kilo…

  10. Jeg er godt og grundigt misundelig og det skammer jeg mig over, for det er slet ikke mig. Men det er jeg. Jeg kæmper, men er dødked af jeg ikke er lige så langt :(

    Når det er sagt, så ved du, at jeg synes, det er fantastisk flot, og jeg ønsker dig alt det bedste for det sidste stykke.

  11. @Pia: Det var også lidt hårdt for os at få udleveret oplysningerne om vores individuelle fedtprocenter, for jeg tror ikke nogen af os forventede at de var så høje. Og da vi så samtidigt fik lidt at vide omkring de potentielle livsstilssygdomme, der følger med en markant overvægt, gik alvoren virkelig op for os. Heldigvis går det allerede nu i den rigtige retning og jeg har selv fået reduceret min fedtprocent fra cirka 34 til ned omkring 21-22 stykker. Så mangler jeg bare lidt det sidste :o)

    @Stine: Som Michael skrev, så lægger kameraet j0 10 kg til :o) Men jeg må indrømme, at jeg stadigvæk er ganske chokeret, men det får mig bare til at være endnu mere fokuseret på, at der skal jeg aldrig ende igen. Men som du skriver, så er vi jo allerede rigtig godt på vej i den rigtige retning :o)

    @Karolina: Mange tak :o) Glæd dig til næste tirsdag, der kommer du for alvor til at se os svede og kæmpe :o)

    @Marianne (fremilyset.dk): Det har du meget ret i – også med hensyn til fladskærme. Bredformat er ikke godt for figuren :o)

    @Marianne (Cirkusprinsesse): Mange tak for de søde ord. Det kan der måske være noget om :o)

    @Helle: Det er da super, super, super flot med det vægttab. Jeg synes så ikke, at jeg har noget problem med den måde, som jeg ser mig selv på nu. Jeg kan bare stadigvæk ikke forstå eller retter forlige mig med, at jeg var så stor for tre måneder siden. Og så er det dejligt at høre, hvis programmet og vores erfaringer kan give dig inspiration :o)

    @Michael: Jo, det er da for øvrigt rigtigt – måske er det endda hele 15-20 kg :o) Det havde jeg helt glemt :o)

    @Tina: Mange tak og javel :o)

    @Mohammed: Det er bestemt også realistisk med et vægttab på 10 kg i løbet af to måneder, hvis du sørger for at være bevidst om din kost og samtidigt får trænet 1-2 timer om dagen. Men husk nu at holde hviledag en gang om ugen – ellers kører du sur i det :o)

    @Deborah: Hold fast i, at du trods alt også taber dig – bare ikke i samme tempo som mig. Og så husk at forlige dig med omstændighederne i forhold til, hvor meget tid og energi du kan og vil lægge i det at træne. Og tak for roserne :o)

  12. Super program Leif. Har lige set det online. Glæder mig til at følge med de kommende uger og få gode tips til noget sveddryppende træning :-)

  13. Mange tak, Jan.

    Og du kan roligt følge med. Der kommer masser af gode tips :o)

Trackbacks

  1. […] også idag. Jeg skulle jo gerne om ikke følge trop i samme tempo, ihvertfald ende med at være lige så god som Leif!!! Idag ingen træning, for jeg har gjort rent hele dagen, og jeg er fuldstændig færdig nu. Så […]

Skriv et svar

