Status uge 15: Der skal kæmpes!

I forrige uge fik jeg som bekendt gang i vægttabet igen, men desværre holdt det kun en uges tid. Faktisk er jeg på status quo i denne uge med nøjagtig samme vægt som sidste søndag, hvilket dog stadigvæk er lig med et samlet vægttab på 29,9 kg.

Men i det mindste jeg forliger mig meget bedre med det “manglende” vægttab i forhold til tidligere erfaringer med, at det pludselig går langsommere end tidligere. Det skyldes i høj grad, at jeg erkender, at det bliver sværere og sværere at tabe sig i takt med jeg nærmer mig målsætningen på 36 kg i samlet vægttab og en endelig kampvægt på 85 kg.

Jeg har derfor også den holdning, at der ikke er andet at gøre, end at holde fast og forsætte med at kæmpe. Det hjælper ikke med opgivenhed, klynk eller selvmedlidenhed. Det drejer sig i bund og grund bare om at holde fast i den gode vane med at prøve på at leve sund og varieret samt at holde fast i regelmæssig konditions- og styrketræning.

Og den “rytme” har jeg bestemt tænkt mig at holde fast i – for jeg er sikker på, at den vil være medvirkende til, at resultaterne pludselig kommer igen :o)

Comments

  1. Husk, at kroppen bliver vant til bestemte aktiviteter og et bestemt aktivitetsniveau.

    Har du fortsat fuld focus på kosten?

    Og ja, det bliver sværere efterhånden, som du nærmere dig mål.
    Du er så tæt på. Hold motivationen høj!

    Tror stadigvæk på dig :)

  2. Meen du laver formodentlig også styrketræning i forbindelse med det hele, og musker vejer jo mere end fedt ;)

  3. @Anne: Jeg har fået endnu mere fokus på kosten og forsøger endda at presse lidt mere på denne front for at eksperimentere lidt. Jeg heller ikke i tvivl om, at jeg nok skal nå målet og jeg har på fornemmelsen, at der pludselig kommer til at ske lidt igen på resultattiden :o) Og tusind tak for både din støtte og tillid – du er fantastisk :o)

    @Michael: Enig og det spiller helt sikkert også ind på den samlede vægt. Men derfor vil jeg jo gerne nå mit mål og det kommer jeg helt sikkert også til lige pludselig :o)

  4. :) TAK

  5. Leif, du når dit mål – andet kan ikke lade sig gøre med den målrettethed du har :)

  6. Helt enig, Michael :o)

    Der skal bare kæmpes lidt mere og det gør jeg selvfølgelig :o)

Trackbacks

  1. […] ikke har, så var jeg på nippet til at gå ned og undersøge det nærmere (ganske inspireret af Leif og hans fantastiske forvandling) – det kunne iøvrigt være, jeg lige skulle kigge på de opskrifter han nævner på et tidspunkt […]

Skriv et svar

