En lille analyse af min DHL løbetur…

Jeg har netop uploadet data fra mit pulsur i forbindelse med min første deltagelse nogensinde i en DHL Stafet. Det er såmænd ikke fordi, jeg sidder og analyserer data i dybden efter hver eneste træning, men efter min præstation i går, havde jeg lyst til at tjekke, hvordan de konditionsmæssige tal så ud.

De viser rent faktisk, at jeg reelt set gav alt, hvad jeg havde i mig desuagtet, jeg på ingen måde var helt på toppen i går efter flere dage med et maveonde. Jeg føler nu også, at jeg gav den alt, hvad jeg havde i mig i går, hvilket tallene også bakker op.

Ud af min samlede løbetid på i alt 24 minutter og 46 sekunder, brugte jeg 94 procent af tiden eller nærmere præcis 23 minutter og 21 sekunder i pulszone 5, hvilket er minimum 90 procent af min maksimale hjertepuls. Dermed blev det til kun til ét minut og 25 sekunder i en pulszone under 90  procent. Jeg tror derfor ikke, at jeg med dagsformen i går, kunne have gjort det bedre. Det gør nu heller ikke noget, for jeg er oven ud glad for resultatet i går :o)

Der er ingen tvivl om, at jeg skylder Chris MacDonald en stor tak for, at jeg nu er i stand til at løbe med så høj intensitet igennem et løb som DHL Stafetten. Uden Chris’ enorme støtte og inspirerende coaching, havde jeg ikke lært at flytte mine grænser og samtidigt erkende, at man rent faktisk kan presse sig selv til meget mere, end man umiddelbart tror!

Trackbacks

  1. […] af alt været kendetegnet ved at have været en blandet landhandel med et irriterende maveonde, en positiv oplevelse med min aller første deltagelse i DHL Stafetten og travlhed på jobbet, hvilket dog heldigvis […]

Skriv et svar

