The Brillante Weblog Premio 2008 Award

Så har jeg langt om længe fået taget mig sammen til at give “The Brillante Weblog Premio 2008 Award” til fem bloggere, som jeg synes er så interessante, at de får mig til at kigge forbi deres blog stort set hver eneste dag for at se, om der er postet nye indlæg.

Det har for øvrigt ikke været nogen nem opgave at finde frem til de fem blogs, for der findes rigtig mange gode og interessante blogs derude. Og da jeg jo skal give denne pris til fem specifikke blogs, kan jeg heller ikke nøjes med den klassiske kommentar om “ingen nævnt, ingen glemt” :o)

De fem blogs er som følger:

Jeg vil også gerne komme med en generel motivation for, hvorfor at jeg har valgt lige netop disse fem blogs: Først og fremmest er de alle kendetegnet ved at være “plain and simple” i ordets mest positive forstand. Alle skriver om livet omkring dem på en dejlig ligefrem og ærlig måde – også selvom det drejer sig om de sider af livet, der ikke er lutter lagkage. Samtidigt er disse blogs kendetegnet ved stor variation i indlæg, emner og holdninger, hvilket blandt andet er medvirkende til, at jeg kigger forbi dem stort set hver eneste dag. Dermed siger jeg også, at blogs, som har eksempelvis 10 indlæg i træk om strikkeopskrifter eller biltuning, ikke bliver beæret så ofte med mit besøg :o)

Jeg bemærker for øvrigt, at alle fem valgte blogs er skrevet og drevet af kvinder. Med risiko for at blive beskyldt for at generalisere eller fedte for det andet køn, synes jeg, der er større variation og mere “regularitet” på blogs skrevet af kvinder. Til bloggere af samme køn som mig, så kan I jo tage denne kommentar som et velment forslag om at bruge fantasien lidt mere og skrive lidt oftere på jeres blog :o)

Comments

  1. Kære Leif! Tusind tak for din award og for dine ord – som jeg er utroligt glad for :-)

  2. Det var skam så lidt, Madame. Bliv endelig ved med at skrive som du gør :)

  3. mettebech says:

    Tusind tak Leif – som forholdsvis ny i denne verden er jeg meget beæret over din award. Tænk at der er nogen der gider følge med i mit liv og mine tanker…

  4. Det er skam ganske spændende og interessant at følge med, Mette, så skriv endelig løs :)

  5. Fantasi.
    Pænt layout og et væld af fine billeder.
    Hyppig og regelmæssig opdatering.

    Jeg giver op på forhånd og nøjes med at være klappende tilskuer til prisoverrækkelserne :o)

  6. Frank, hvis det kan glæde dig, så synes jeg at din blog bestemt hører til blandt de gode “mandlige” blogs med god variation i de emner som du berører og har en mening.

    Af samme årsag kigger jeg også jævnligt forbi din blog :o)

  7. Åh hvaaaad, så sidder man lige her og blir helt genert i kinderne. For, én ting er at vi kvinder er gode til at rose hinanden, eller holde sejlet hejst i dårlige tider, men noget helt andet er jo at blive rost for sine ords indhold af en MAND. Tror jeg til enhver tid vil vove den påstand, at mænd bare er bedre til at sortere fra, bedre til at være konsekvent og gøre det uden tanke for om “de andre” bliver triste i mulen af det.
    Tak Leif, dine tilkendegivelser rører mig på en ydmyg og meget glad måde:)

  8. Det var skam så lidt, Pia og jeg er kun glad for at høre, at jeg rammer rigtig :o)

  9. Kære Leif
    Tusinde tak for awarden og for de helt utrolige flotte ord der følger med, dem er jeg meget glad for. :-)

  10. Det var skam så lidt, Catarina :o)

    Det er skam helt velfortjent med den gode blog som du har :o)

Trackbacks

  1. […] and simple, ligefremme og ærlige, varierende i indlæg, emner og holdninger” af en af (få) mænd jeg endnu er faldet over herinde, som både virker vidende, lidt morsomme og meget interessante. […]

  2. […] har i dag modtaget “The Brillante Weblog Premio 2008 Award” af Leif Carlsen. Med prisen fulgte nogle dejlige ord; Først og fremmest er de alle kendetegnet ved […]

Skriv et svar

