I skole med “New Kids On The Blog” :o)

Det meste af dagen i dag har jeg været på skolebænken sammen med en række af vores medarbejdere. Det skete i forbindelse med, at vi snart lancerer en corporate blog i den virksomhed som jeg er direktør for. I den sammenhæng blev der afholdt træning af de medarbejdere, der skal være bidragydere til bloggen. Der var således dømt “New Kids On The Blog” i dag :o)

Vi havde hyret Joachim Oschlag og Jesper Balslev fra firmaet “Skylab” til at hjælpe os med at få implementeret en blogløsning og samtidig uddanne vores medarbejdere således, at de er klædt godt på til at gå i gang med at blogge om relevante og interessante emner.

Jeg synes, det gik rigtig godt med uddannelsen og selv jeg, der har blogget i lidt over to år, lærte også noget nyt i dag :o) Der er ingen tvivl om, at Joachim og Jesper er meget engagerede og vidende om brugen af corporate blogs og det er derfor en fornøjelse at arbejde sammen med dem på projektet. Jeg kan derfor anbefale dem til andre virksomheder, der overvejer at indføre en blog som en del af en moderne kommunikationsstrategi.

Comments

  1. Leif Jensen says:

    Det er et spændende og modigt projekt – men ok, det kræver også mod at være pioner, som I er med mange ting i jeres virksomhed. Jeg læder mig til at se jeres firma blog live.
    Specielt må det jo kræve en meget høj grad af tillid til de medarbejdere som blogger i firmaets navn, for der er jo meget stor forskel på hvad man kan og bør sige som privat person og på vegne af sin virksomhed – men det er jeg nu også sikker på at I har helt styr på.
    Ihvertfald – en spændende måde at engagere sine medarbejdere på. Så held og lykke med projektet.

  2. Jeg synes også, at det er et rigtig spændende projekt og jeg kan mærke et stærkt engagement omkring det fra alle involverede.

    Hvad angår det med tilliden til de medarbejder, der nu skal til at blogge i firmaets navn, så føler jeg fuldstændig tryg ved det. Først og fremmest tror jeg, at alle vil bruge deres sunde fornuft i forhold til skrivestil og emner og dernæst har vi også lavet et setup med en overordnet redaktør, som gennemgår indlæggene sammen med “blogforfatteren” inden vi publicerer.

    Jeg glæder mig i hvert fald rigtig meget til, at vi går live i de kommende dage :o)

Trackbacks

  1. […] i sidste uge var jeg som bekendt på skolebænken sammen med en række af vores medarbejdere i forbindelse med lanceringen af vores corporate blog i […]

Skriv et svar

