Masser af intervaltræning i aften…

I aften stod den atter på en solid omgang fællestræning. Efter vi havde styrketrænet i en times tid, stod den på konditionstræning, hvor vi som minimum skulle forbrænde 1.000 kalorier på enten løbebånd, motionscykel eller elipsemaskine.

Jeg er som regel mest til konditionstræning på løbebånd og det gjorde sig også gældende i aften. Jeg lagde ud med lidt power walking med varierende stigninger, inden jeg gik over til en heftig omgang intervaltræning.

Jeg havde i forvejen bestemt mig for, at jeg ville give den ekstra gas i aften, efter som jeg gerne ville have kroppen op i omdrejninger efter sidste uges maveonde. Og jeg skal sandelig love for, jeg fik pulsen helt op i det røde felt. Jeg tog nemlig en masse intervaller af 30-60 sekunder varighed, hvor jeg øgede farten på løbebåndet til 16-17 kilometer i timen, hvilket er en rigtig høj fart for mit vedkommende. Derefter stod den på en kort “pause” i et minuts tid ved seks kilometer i timen, inden farten igen blev sat op.

Det var ganske vist vildt hårdt og jeg fik hevet godt efter vejret. Ikke desto mindre var det alligevel fedt at presse sig selv på den måde og jeg er sikker på, at det vil være med til at genskabe formen fra før maveondet. Samtidigt er der den positive sidegevinst ved aftenens intervaltræning, at jeg nu slapper af med en rigtig fed følelse i kroppen :o)

Comments

  1. Det er nemlig fedt at føle, og mærke at man får sig selv presset i træningen.
    Det lyder rigtig godt, det du har gjort i dag!

  2. For filan da Leif – det er vildt, at du kan præsse dige selv så hårdt på løbebåndet, efter en times styrketræning.

  3. Det føltes i hvert fald rigtig godt :o)

    Jeg kan for øvrigt varmt anbefale intervaltræning, hvis man gerne vil have rykket sine konditionsmæssige grænser lidt. Det kan virkelig være med til at gøre ens kondition bedre og man kan faktisk mærke, at det så efterfølgende er mindre hårdt at løbe i et normalt tempo.

  4. Ja, hvad skal jeg sige, har overbevist mig selv om at din ihærdighed også må være for mig;) Så kan jeg vel sagtens bare slappe af med et par øllerter til aftenens bowlingrundte:)

  5. Tom Irhøj says:

    Hi Leif.
    Pas nu på med al den træning, det er altid godt med lidt pondus tilbage på kroppen.
    :-) Tom (forhenværende cykelrytter)

  6. Det kan være jeg skal til at lave noget af det. Selvom jeg synes det er lettere kedeligt. ;-)

  7. @Pia: Det lyder bestemt heller ikke tosset med et par øl og lidt bowling. Lyder som et fristende alternativ til intervaltræning :o)

    @Tom: Jeg skal gøre mit bedste :o)

    @Catarina: Det er ærgerligt, at jeg ikke bor på Fyn eller du i København. Så skulle jeg nok sørge for at gøre det lidt sjovt og udfordrende :o)

  8. Pyha! Det lyder hårdt. Hader løbetræning på løbebånd, men en gang imellem er det et nødvendigt onde :)

  9. Du må prøve lidt mere, Anne – måske ender det med, at du kan li’ det :o)

  10. Det kommer jeg aldrig til! Fortrækker at løbe ude, hvor jeg kan få noget luft og sceneriet skifter, men det selvfølgelig smag og behag :)

  11. Fair nok :o)

  12. Ja det kunne altså være så fedt. :-)

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s