Afstemning: Ville du tage imod pengene?

For en uges tid siden fik jeg et depositum på 400 kroner tilbage fra et firma i forbindelse med jeg havde opsagt en abonnementsordning. Men da firmaet åbenbart ikke har helt styr på de interne processer, blev jeg kontaktet af dem igen i en nye e-mail og bedt om at sende mit kontonummer således, at firmaet kunne overføre mit depositum.

Jeg skrev selvfølgelig tilbage til dem, at det skam lød rigtig dejligt, at de ville overføre 400 kroner til mig, men at jeg altså allerede havde modtaget mit depositum retur for en uge siden.

Klik på et af svarene i nedenstående stemmeboks og fortæl dermed, om du ville have gjort det samme, hvis du stod i en lignende situation?

 

Comments

  1. Ja helt klart! Det gør jeg også hvis jeg får for mange penge tilbage når jeg er ude og handle.

    Grunde til at jeg gør det er; at jeg altid vender den om og sætte mig selv i deres sted. ;-)

  2. God tankegang, Catarina :o)

  3. 100% sikkert. Jeg har ofte prøvet at jeg har fået for meget tilbage, når jeg har købt ind – men det betaler jeg altid tilbage. Ekspedienterne får jo problemer når kassen skal tælles op hvis den ikke passer. De risikerer at blive mistænkt for tyveri – eller at miste deres job. Når man ved det, så er det jo både urimeligt og hensynsløst, hvis man ikke giver pengene tilbage når man opdager det.

  4. Jeg er helt enig, Jens.

    Og sidst, men ikke mindst, så mener jeg også, at det giver en bedre nattesøvn :o)

  5. mohammedjawad says:

    400 kroner er nu ikke så mange penge alligevel :S

  6. anton nordstrøm says:

    leif,her hvor jeg bor er det et ofte brugt “trick”,”firmaet” (som ikke er det rigtige firma) unskylder mange gange at de ikke har givet dig det rette beløb tilbage,og beder dig venligst at e-mail dit konto # til dem så de kan overføre det rette beløb til din konto,men istedet tømmer de din konto for alt hvad de kan. det kan mere en ødelægge din nattesøvn :-)

  7. Ærlighed frem for alt. Hvad sagde firmaet til dig?

  8. @Mohammed: 400 kroner er også penge efter min mening :o)

    @Anton: Den var nu god nok med dette firma, som trods alt svarede på min oprindelige mail med opsigelsen af abonnementet.

    @Sister Bonde: Jeg fik faktisk en mail fra firmaet i dag og de undskyldte for, at de ikke lige havde checket i bogholderiet og beklagede ulejligheden. Helt fin opfølgning.

  9. Min første tanke var også at jeg i hvert fald ikke skulle nyde noget af at udlevere mit kontonummer til noget firma… så jeg tænkte at nogen forsøgte at applere til din grådighed for kun at tage dig ved røven.

    Et firma, jeg på et tidspunkt arbejdede for som konsulent, kom engang ved en fejl til at betale alle deres kreditorer to gange – det var lige omkring den 1. i måneden og vi snakker om vel ca 1 – 1 ½ mio kr i alt. De fik ca halvdelen retur. Resten stak andre firmaer ned i foret. Vi er langtfra alle lige fine i kanten.

  10. Som jeg skrev til Anton, så havde jeg nu fuld tillid til afsenderen i denne sag, efter som det var mig selv, der havde opsagt abonnementet og to dage senere henvender firmaet sig for at ville tilbagebetale mit depositum. Ellers ville jeg bestemt heller ikke have udleveret mit kontonummer :o)

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s