Vintertid holder stadigvæk ikke…

I nat skulle vi som bekendt sætte uret en time tilbage som følge af indførelsen af vintertid, hvilket på den korte bane selvfølgelig gav os mulighed for at sove en time ekstra (eller hvad man nu beskæftiger sig med om natten).

Ikke desto mindre synes jeg stadigvæk, at vintertid er en mærkelig størrelse, som ændres til noget helt andet, hvilket jeg har givet udtryk for flere gange tidligere :o)

Så hvis det stod til  mig, ville vi således få en helt anden form for vinter- og sommertid :-)

Comments

  1. Det er jeg meget enig i, synes faktisk at de her mørke mørke eftermiddage er med til at gøre noget af året meget langt for mig:(

  2. Jeg kan godt lide overgangen til vintertid: hvornår får du ellers foræret en hel time?

  3. @Pia: Ja, det er noget øv, at det er mørkt, når man kører på arbejde og så er det sørme også, når man kører hjem igen :o(

    @Potter: Jeg ville såmænd gerne undvære den time, hvis jeg kunne få flere lyser timer om aftenen, når man kommer hjem fra arbejde.

  4. Det er sommertid som er den mærkelige og ukorrekte i den her sammenhæng hvis vi nu skal være korrekte ;)

    Jeg har ikke rigtig taget stilling til hvad jeg synes om det – det er der jo bare.

  5. Ja, enig, Marianne.

    Og jeg ved såmænd også godt, at der med 99,999999999999999999999 procents sikkerhed ikke kan gøres noget som helst ved det, men det er jo altid godt at få luftet sine følelser om det :o)

  6. Og nu er jeg enig med dig.. Hvad skal den her enighed dog ikke ende med..

  7. Ja, de kunne lære noget af os nede i Mellemøsten :o)

  8. Jeg maa indroemme jeg elsker naar vi gaar tilbage til normal tid, for det er saa hyggeligt med de moerke aftener.

  9. Jeg er tilgengæld helt uenig!

    Sommertid giver mulighed for lange sommeraftener i stedet for at solens tidlige stråler bare skinner og får tabt på haner og ænder.

    Det giver mulighed for at sidde sent ude om sommeren. Og ikke mindst spille en sen gang golf – hvad der også er fedt efter en lang arbejdsdag og desværre kun muligt i få sommermåneder.

    Derudover er det el besparende fordi vi simpelthend udskyder det tidspunkt hvor vi tænder for lyset om sommeren.

    Derfor giver det også mening nu at gå tilbage fordi vi så har morgenlys lidt tidligere og dermed udskyder det tidspunkt hvor alle tænder lyset. Om aftenen kan der jo ikke spares noget da det ville være mørkt nu kl. 18 uanset vinter eller sommertid.

    Så sommertid er FEDT!!!

  10. Sommertid er ok – og vintertiden er jo vores “normale” tid. Men der må gerne ændres tilbage til halvt af hvert igen.
    Det var bare det jeg villle sige – hej.

  11. Selvom vintertiden er den ‘korrekte tid’, så er sommertiden også den jeg synes bedst om. Jeg er ligeglad med om det er mørket den halve formiddag, hvis bare jeg kan komme hjem fra arbejde inden det bliver mørkt.

    Tager man f.eks. til Spanien vest for Madrid, har man samme tid som os, men ligger faktisk vest for GMT. På den måde får man dejligt lange lyse eftermiddage (og aftener). Det er da skønt.

    Et alternativ er at flytte sin arbejdsdag til 7-15. Det gør jeg i vid udstrækning (ved godt at langt fra alle har så flekisbel arbejdstid).

  12. Jeg er helt enig! Jeg er ligeglad om vi skal have sommertid eller vintertid – men jeg vil gerne nøjes med én af delene. Jeg er træt af at få smadret min døgnrytme to gange om året.

  13. Du kan altid stifte en parti som ville kæmpe for at afskaffe vintertiden :-)

Skriv et svar

