Noget jeg ikke kommer til at savne…

I forbindelse med mit arbejde, har jeg fløjet en del gange til Tempelhof lufthavnen i Berlin i løbet af de sidste tre år.

Imidlertid kræver det kun et enkelt besøg til lige netop denne lufthavn, inden man finder ud af, det må være Tysklands mest spartanske lufthavn i forhold til shoppingmuligheder og restauranter. Der findes nemlig kun én kiosk og én café i hele lufthavnen. Og sidstnævnte fik i hvert fald ikke mange stjerner hos mig for kulinarisk formåen og mangfoldighed :o)

Men nu er det slut og det sidste fly er lettet fra Tempelhof, som lukkes ned i forbindelse med, man udbygger Schönefeld lufthavnen. Dermed er der også sat et historisk punktum, idet Tempelhof trods alt spillede en meget markant rolle i forbindelse med den kolde krig.

Men når det er sagt, må jeg indrømme, jeg ikke kommer til at savne Tempelhof. Det var simpelthen en lidt for spartansk lufthavn, efter min mening – i hvert fald, hvis man skulle vente i et par timer på sit fly :o)

Comments

  1. Jeg har aldrig været i Tempelhof men jeg har det på samme måde med Berlin Ostbahnhof og jeg er glad for at den blev erstattet af Berlin Hauptbahnhof i 2006 :-)

  2. Jeg synes nu heller ikke at Schönefeld var nogte at flade i svime over. Men det kan være at det bliver bedre når de udbygger.

  3. @Karolina: Nu slipper du så i hvert fald for at prøve Tempelhof, nu hvor den er lukket ned :o)

    @Rikke: Helt enig, men den er en hel del gange bedre end Tempelhof. Når udgangspunktet bare er lavt nok, kan man jo blive utrolig glad for selv den mindste forbedring :o)

Skriv et svar

