Det er en nobel tanke, men…

Forleden læste jeg en artikel på Berlingske.dk om, at en række tidligere koldkrigere har taget initiativ til kampagnen “En verden uden atomvåben”. Formålet med initiativet er ganske enkelt, at afskaffe alle atomvåben i verden over de næste 25 år.

Personligt synes jeg, at det er en god og nobel tanke, der ligger bag kampagnen. Imidlertid tror jeg også, at det er en meget naiv tanke, som næppe har nogen gang har på jorden – desværre :o(

For hvornår er det lige, at menneskeheden har droppet en militær opfindelse? På trods af “forbud” og kampagner, anvender rigtig mange landes militær eksempelvis fortsat miner og klyngebomber i et eller andet omfang.

Men optimisten i mig håber dog alligevel, at vi en skønne dag ville opleve, at alverdens atomvåben, miner, klyngebomber og kemiske våben bliver bortskaffet for altid.

Comments

  1. Initiativet er fint, men jeg er lige så skeptisk som dig og tror desværre ikke, det vil lykkes at gøre verden fri for atomvåben, miner, klyngebomber og kemiske våben …

  2. Ja, desværre, Madame :o(

  3. Jeg tror heller ikke på det. Jeg kan egentlig godt forestille mig, at man kunne få et enkelt eller måske to vestlige lande til at droppe atomvåben. Men så er der jo alle de andre……. jeg tror at Rusland ville føle sig kastreret – og derfor tror jeg ikke på det.

  4. Vise ord, Jens og jeg tror desværre, at du har meget ret i din betragtning.

  5. Man har da lov at haabe – og jeg haaber. Afskaf det lort og saa kunne de lige forbyde landminer, nu de er saa godt igang. Tak!

Skriv et svar

