Ømme stænger…

Ømme stænger...

En lang løbetur er utvivlsomt en effektiv måde, at få brændt lidt julesul af på.

Ikke desto mindre må jeg indrømme, at jeg i dag er lidt øm i benene efter gårsdagens løbetur på vel lidt over 20 km.

Jeg skal ikke kunne sige, om ømheden skyldes, at jeg måske ikke fik strakt nok ud eller at min dagsform ikke føltes som den allerbedste i går. Men ømhed eller ej, så føles det nu alligevel godt med sådan en løbetur og så var det jo god træning i forbindelse med min målsætning om, at tage en 100 km strækning i ét hug, inden maj måned næste år.

Comments

  1. Hahahaha, du er fanme syg Leif, midt i hele 1.julehelvedet så finder du sgu overskuddet til en halvM, hvor filen kommer det fra?

    Del lige ud af energi tak;)

  2. Det er da bare om at komme ud “comfort zone” i huset/lejligheden og beslutte sig for, at det er godt med en løbetur :o)

    Man skal selvfølgelig lige i gang, men lige pludselig går det altså ganske godt og man har det fantastisk bagefter :o)

    Prøv det, Pia :o)

  3. Hej Leif,
    Du vil uden tvivl kunne mærke lidt ømhed i benene også i morgen ;)

    Din ømhed skyldes nok DOMS (delayed onset muscle soreness) Bedre kendt om ømhed efter f.eks. træning eller have brugt nogen musklerne man ikke troede man havde :)

    Lidt lavintensitets bevægelse kan afhjælpe og nogen gange kommer man sig hurtigere over ømheden ved f.eks. gå en tur.

  4. Hej Anne,

    Tak for informationen, omend jeg nu går efter, at jeg ikke er så øm i morgen igen, da jeg netop kommer til at gå en lille tur i dag på golfbanen :o)

  5. Go´ide med golf.

    Rigtig god fornøjelse!!

  6. Mange tak, det hjalp faktisk ganske godt med en runde golf :o)

  7. Man kan også bedre tillade sig selv at spise masser af chokolade hvis man har dyrket motion :-D

  8. Tak for det fantastisk gode tip, Marianne :o)

  9. Ok, en løbetur kan jeg godt forstå, for jeg har også trænet i juledagene, men lidt over 20 km… du er for vild ;0)

    Det er en fed enerig, du har, og hvilken god følelse du må have bagefter.
    Godt gået! :0)

  10. Det gav en rigtig fed følelse, også på trods af de ømme stænger :o)

    Og mange tak for de venlige ord, Marianne :o)

  11. Da jeg løb 50 var jeg træt som et alderdomshjem – sejt at sigte mod de 100 ;o)

  12. Det er da også sejt gået med 50 km, Jeanne :o)

Skriv et svar

