Den historie har vi vist hørt før…

Den historie har vi vist hørt før

Business.dk faldt jeg over historien om, at det snart er slut med mobiler til en krone.

Den historie har vi vist hørt en del gange gange før. Jeg mindes i hvert fald, at teleselskaberne stort set samstemmende melder noget lignende ud hvert andet eller tredje år.

Imidlertid ender prisen på de billigste kampagnemodel såmænd alligevel på en krone i løbet af forholdsvis kort tid igen.

Lur mig om jeg ikke har ret i denne påstand. Jeg er endda så sikker i min sag, at jeg villig til at vædde om det. Jeg sætter – naturligvis – en krone på højkant :-)

Comments

  1. He he, det er da kun for at få opmærksomhed, når der nu ikke sker på meget.

    En hel dansk krone :)

  2. Ja, det kunne man godt fristes til at tro, Anne :-)

  3. Hvis Telia rent faktisk gør ord til handling og skærer kraftigt i tilskudet til mobiltelefoner, kan det være, at markedet rykker sig. De har i de seneste mange år været førende indenfor tilskudsdisciplinen, så om nogen er det vel dem, der kan sende signalet om, at det er slut.

    TDC og Sonofon vil have en klar interesse i at følge trop, qua deres store markedsandele, som i så fald vil blive sværere at flytte på.

    Jokeren kan meget vel være 3, som vel ikke har opnået kritisk masse endnu. (spekulation, indrømmet. Jeg følger ikke min gamle sektor så nøje længere, og har derfor ikke læst op på 3’s seneste regnskaber).

  4. Det er nogle gode pointer du kommer med, Frank.

    Jeg tror såmænd også nok, at TDC og Sonofon kommer til at følge med i en periode, men jeg tror at det er et spørgsmål om tid, før at et eller flere af mobilselskaberne bliver så presset på kundeafgangen, at de føler behov for at tiltrække “husarerne” med nogle aggressive tilbud igen.

Skriv et svar

