5 overraskende simple forslag til at nå mere i hverdagen…

Hvis du, lige som jeg, er en hund efter at lære nye tricks til, at få mere ud af en travl hverdag, så har jeg fundet frem til fem overraskende simple trin til at blive mere effektiv – både på jobbet og i privat sammenhæng.

Klik her for at læse blogindlægget “5 Surprisingly Simple Steps To Do More At Work & Play”, som jeg faldt over på FreelanceSwitch.com.

Det er – som overskriften på indlægget jo også lægger op til – overraskende simple forslag, men ikke desto mindre kan det jo alligevel få den ønskede effekt, hvis man gør en indsats for at efterleve forslagene :o)

Comments

  1. Jeg stod af allerede ved første tip… “tidligere op om morgenen”? Han må da være rablende vanvittig ;-)

    Der er dog en stor snadhed i det med at sætte deadlines for sine planer.

  2. Ja, han er tydeligvis et A-menneske i forhold til det første tip, men ikke desto mindre er der jo noget om det :-)

  3. Den med at stå tidligere op er jeg begyndt at bruge i weekenderne. Sover stadigvæk væsentlig længere end på en normal hverdag, men sover til gengæld ikke det halve af lørdagen væk eller søndag for den sags skyld.

  4. Tak for linket Leif.
    Han rammer jo lige i plet med tip nummer 4: Take A Class. For som han siger, hvem har ikke købt en “teach-yourself book”, i god mening, for bare at have fået læst nogle sider eller et par kapitler i den, og så lagt den på hylden.

    Synes der er nogle gode råd i artiklen, og kan specielt godt lide den med at sætte tid af til sine egne projekter. Også fordi det skaber et afbræk fra den daglige rytme på arbejdet…

  5. Det er overraskende at der først er nogen som beskriver disse simple redskaber nu, jeg lever meget efter dem. ;-)

    – Vi har tre kanaler, altså ingen kabel tv
    – Jeg møder kl. 8, men står op kl. 05:40, for at nå lidt mere
    – Jeg har altid deadlines måde på opgaver på jobbet og private opgaver
    – Jeg bestræber mig altid på at få tid til det jeg vil
    – Er i en trainee stilling, så lige nu er der ikke plads til ekstra kurser, men ellers har der æret mange kurser i årenes løb.

    Og glorien strammer overhovedet ikke.

  6. @Michael: Det er godt nok mange år siden, at jeg har haft “glæden” at sove lørdagen eller søndagen væk, så det problem har jeg ikke :-)

    @Kim: Selv tak :-) Jeg synes bestemt også, at mange af tipsene rammer lige i øjet med sin simpelthed. Jeg skal i hvert fald selv blive bedre til at praktisere det med at sætte tid af til egne projekter.

    @Catarina: Det kommer jo ikke som nogen overraskelse, at en så perfekt kvinde som dig selvfølgelig har så godt styr på alting, at glorien selvfølgelig ikke strammer :-)

  7. Tak for linket til en interessant artikel. Jeg har for længst taget første tip i brug for at få plads til min træning og tv ser jeg nærmest kun når jeg er syg. Deadlines i privatlivet er en ting jeg vil prøve at tage op. Slet ikke en tosset ide.

  8. Det var skam så lidt, Rikke :-)

Skriv et svar

