Som at kaste perler for svin…

Som at kaste perler for svin

I går aftes havde jeg fornøjelsen, at blive inviteret til at overvære en fodboldkamp i forbindelse med, jeg er på forretningsrejse i London i disse dage. Det var imidlertid ikke bare en hvilken som helst fodboldkamp. Det var åbenbart en stærkt promoveret venskabskamp mellem Italien og Brasilien, som skulle spille på Arsenals hjemmebane, “The Emirates Stadium”, der har plads til ikke mindre end 60.000 tilskuere.

Denne fodboldkamp var åbenbart en slags “re-run” af finalematcherne mellem disse to lande i verdensmesterskaberne tilbage i 1970 og 1994. Denne viden er selvfølgelig noget jeg har googlet mig til, for hvis der er noget, jeg ikke ved særlig meget om og ej heller har den store interesse for – hvis nogen overhovedet – så er det fodbold :-)

Det leder mig over til en kommentar, jeg fik fra min gode og stærkt fodboldinteresserede ven, Michael. Da han erfarede, at lige netop jeg af alle skulle se denne kamp live og selvfølgelig fra nogle af de bedste pladser på hele stadiumet, var han så venlig at sige: “Det er jo som at kaste perler for svin“.

Det kan der selvfølgelig været noget om, men ikke desto mindre var det nu alligevel en fantastisk oplevelse – selv for en fodbold-analfabet som mig :-)

Comments

  1. Og med denne utalelse og oplevelse, får det gamle ordsprog en helt ny betydning – “Selv svin kan sætte pris på perler, eller en god fodboldkamp”. Egentlig var det faktisk godt at det var dig som fik billetten og ikke mig, da du i fremtiden måske har en smule forståelse for min passion :)

  2. Lyder skam som en ganske god oplevelsen, men fodbold tror jeg aldrig nogensinde, jeg kommer til at forstår mig på.

  3. Jeg havde gladeligt givet biletterne væk til stakkels Michael som så gerne ville have set. For at give mig dem, havde vitterligt været at kaste perler for svin HELT sikkert. Men da godt, du havde en god oplevelse…

  4. Selvom det ikke er en interesse, må det virkelig have været en stor oplevelse. Jeg undersøgte engang billetter til en engelsk fodboldkamp, sidst jeg var i London, men det passede ikke ind. Selvom jeg ikke er specielt interesseret i selve kampen, så tænk at opleve tilskuerne og en stadion med glade fodboldfans.

    Jeg har set en basket kamp i Madison Square garden, trods det ikke er noget jeg ellers ser, men hvilken oplevelse!

  5. @Michael Kofoed: Ja, det var da en ny version af det gamle ordsprog, men der er nok noget om det :-) I hvert fald var det en fantastisk oplevelse :-)

    @Michael Østergaard: Jeg kommer heller ikke til at forstå mig på fodbold, men ikke detsto mindre var det en fed oplevelse og jeg er sikker på, at du ville have oplevet det samme, hvis du havde været der :-)

    @Deborah: Tja, måske havde jeg også gjort det, men nu, hvor det bliver lidt retrospekt, er jeg nu alligevel glad for selv at have oplevet denne fodboldkamp live. Det var bare en helt speciel oplevelse, når 60.000 tilskuere giver deres besyv med :-)

    @Marianne: Du har fat i det helt rigtig i forhold til stemning og “miljø” :-) Jeg kan sagtens forestille mig, at det er nøjagtig det samme med en basketballkamp i Madison Square Garden :-)

  6. Jeg har været p åArsenal “Hibury” en gang, Arsenal mod Wolverhampton, det var bare så spændende at se selv for en, der ikke har særligt meget forstand på det.

    Jeg siger som Marianne, det er stemningen og måden at folk folder sig ud på, som er den helt store oplevelse. Så må man håbe at en smule “gentleman-ness” overlever i spillet, ellers får jeg helt ondt, når jeg ser spillerne gå tæt på hinanden.

  7. “Gentleman-ness” delen var bestemt tilstede uden for banen og jeg tror såmænd også, at den var tilstede på banen, Donald :-)

    Det var i hvert fald en rigtig god oplevelse :-)

  8. Tina Thomsen says:

    Fagre nye verdner

  9. Ja, vi skal lære hver eneste dag, Tina :-)

  10. Jeg må hoppe med på Michael’s hold og erklære mig misundelig. Men fedt at du havde en god oplevelse Leif, selvom du ikke er passioneret fodbold-tilhænger :)

  11. Misundelse kan være noget værre noget, Kim :-)

  12. Hehe, ja det kan der være noget om Leif. Heldigvis er ikke sådan en sygelig misundelse, som kan føre til alvedens ulykker, jeg går rundt med. Mere sådan en “Nøøj der gad jeg godt”-misundelse :)

  13. Jo, jo men jeg har jo ALTID alternativet, selvfølgelig lidt afhængig af årstid – nærmeste galopbane – og det vil jeg til enhver tid hellere bruge tid og penge på!

  14. @Kim: Jeg er glad for at høre, at din misundelse er af “sund” karakter :-)

    @Deborah: Smag og behag er ofte forskellig og det er jo fair nok.

  15. Jeg synes det er godt, at du fik en fantastisk oplevelse ud af det, selv om du ikke er til fodbold. Hvis det var mig, havde jeg gjort alt hvad jeg kunne for at slippe…. :D

  16. Jeg prøvede også, men de var fire om at “overbevise mig” og da en af dem var min chef, havde jeg ikke en chance :-)

Skriv et svar

