Det har jeg da vidst i flere år…

Det har jeg da vidst i flere år...

I følge en artikel på Business.dk bruger ikke mindre end 77 procent af alle adspurgte i en ny undersøgelse altid eller ofte pen, papir og udskrevet materiale, når man skal forberede sig til vigtige beslutninger.

Endvidere viser undersøgelsen, at specielt unge mennesker er rigtig glade for papir og papirdokumenter. Faktisk bruger 84 procent af unge 24 år altid eller ofte papir i modsætning til kun 59 procent for aldersgruppen 55-64 år.

Konklusionen i undersøgelsen, som for øvrigt er bestilt af printerproducenten HP, er derfor ikke overraskende, at papiret på ingen måde er på vej ud. Det papirløse samfund er mere end nogensinde en skrøne, men har vi vel alle vidst i adskillige år.

Jeg bliver i hvert fald bekræftet i det hver gang, jeg kommer forbi firmaets fællesprinter :-)

Comments

  1. Jeg har en (lidt ældre) kollega som starter morgenen med at udskrive samtlige sine mails til stor undren for alle andre på kontoret – vedkommende har også som den eneste fyldte ringbind allevegne… så jeg vidste det også godt :-)

  2. Leif Jensen says:

    Ja, mon ikke den undersøgelse nok helt “tilfældigt” er kommet ud til fordel for den som rent faktisk har bestilt og betalt den :) Ingen tvivl om at printer producenterne meget gerne vil sælge toner, blæk og papir. Jeg var for en del år siden Produktchef for en kendt printermærke, og kan huske at det store salgsargument for en ny blækprinter til privatbrug var et stykke medfølgende software som kunne printe bannere (hvor man kunne sætte flere A4 sider sammen) – der var alt muligt flot grafik, og helt “tilfældigt” var den eneste farve man ikke kunne vælge til noget på udskriften “hvid”. Det var et helt bevidst valg fra producenten for at kunne sælge mere blæk.

  3. @Mette: Det giver da slet ikke nogen mening. Hvad gør hun så, hvis hun skal se en tekst-tv side?

    @Leif: Jo, der er vist et gran af sammenhæng der :-)

  4. Apropos dette blogindlæg, faldt jeg over denne artikel på Berlingske.dk.

    Ifølge artiklen er det samlede danske forbrug af papir steget fra ca. 50.000 tons i 1995 til over 60.000 tons i dag.

    Så meget for det papirløse samfund :-(

  5. Og endnu et apropos dette indlæg, faldt jeg i går over en guide til, hvordan kan blive papirløs :-)

    Klik her for at se denne guide.

Skriv et svar

