Apropos det med at få læst en bog…

Apropos det med at få læst en bog...

Apropos mit indlæg og lille konkurrence, om det med at få læst bøger, så har jeg netop taget hul på bogen “324 – det tager kun 324 dage at ændre livsstil”, som er skrevet af Flemming Christensen, der ejer coachvirksomheden “THINK ABOUT IT“.

Jeg fik bogen i sidste uge af min tidligere kollega, Claus, der har arbejdet tæt sammen med Flemming igennem de sidste seks år. Claus var forbi til en kop kaffe med det simple formål, at få en sludder om verden omkring os og give hinanden en opdatering på, hvad der er sket i vores liv, siden vi sidst stak hovederne sammen (hvilket var alt for lang tid siden).

Vi kom blandt andet til at snakke om den livsstilsforandring, som jeg selv har været igennem siden maj sidste år og det faktum, at jeg faktisk nærmer mig de 324 dage med hastige skridt. I den sammenhæng kunne Claus selvfølgelig ikke lade være med at drage paralleller til Flemmings nye bog og spurgte mig, om jeg ikke kunne have lyst til at læse bogen og reflektere lidt over bogens budskaber kontra mine egne oplevelser.

Det tilbud kunne jeg ikke lade være med at tage imod og jeg glæder mig til at komme helt igennem bogen, som allerede virker spændende efter de første sider.

Jeg satser så benhårdt på, at få læst “324″ færdig i løbet af de kommende uger og ikke over flere måneder og år, som indtil nu har været normalen for mig i forhold til boglæsning :-)

Comments

  1. Hmmm… jeg synes at have hørt, at det tager 21 dage at ændre en vane. Og der er jo lidt forskel på 21 dage… og 324 dage.

    Så jeg glæder mig til at høre hvad det rigtige svar er Leif ;-)

  2. Jeg kan allerede på forhånd sige, at det ikke kun tager 21 dage at ændre en vane, i hvert fald ikke når vi snakker ens livsstil i det hele taget.

    Måske kan man ændre mindre vaner på 21 dage, men i forhold til kost, motion, livsstil o.s.v. så passer det vist meget bedre med de 324 dage :-)

  3. Hvor er det pudsigt – jeg havde ikke tidligere hørt om 324, iog så dukker der to uafhængige referencer til bogen op den samme dag :-D
    http://coach-club.dk/ skriver også om Flemming Christensen og hans bog.
    Glæder mig til at høre, hvad du synes om den.

Skriv et svar

