Hvad ville du gøre, hvis 94 procent af dine kunder var utilfredse?

Jeg læste for nyligt, at 94 procent af 800.000 adspurgte Facebook brugere ikke er tilfredse med det nye design (jeg har ganske vist ikke selv stemt, men vil hermed gerne afgive stemme nr. 800.001 i denne sammenhæng).

Hvad ville du gøre, hvis hele 94 procent af dine kunder var utilfredse?

Ville du være ligeglad eller ville du gå i en aktiv dialog med dine kunder og gøre noget konkret for, at gøre dem tilfredse igen?

Comments

  1. Det er godt nok en voldsom overvældende procentdel, der er utilfreds må jeg sige. Personligt synes jeg nu, det nye design er ok :-)

    Nå – men dybest set og ret kynisk kan man sige, at situationen afhænger af, om jeg sælger et afhængighedsskabende produkt eller ej.

    Facebook ved jo godt, at ingen af de 800.000 utilfredse kunder lukker deres konto alligevel. Næ… de laver afstemninger, grupper og fansider imod det nye look. Og så længe de ikke gør det, så kan Facebook gøre som det passer dem mens de bliver mere og mere populære.
    Jeg må indrømme at jeg nok ville gøre det samme, hvis jeg var Facebook.

    Var jeg derimod en mindre virksomhedsejer, så ville jeg i den grad tage det til efterretning. Eller også kom jeg nok hurtigt med i “Kontanten”, “Klamphuggerne” eller et lignende forbrugerprogram ;-)

    • Taget i betragtning af, at Facebook er gratis, er der selvfølgelig også grænser for, hvor meget magt man kan have som forbruger, men derfor kan det vel næppe være i Facebooks interesse, at så mange mennesker “bitcher” over det nye design.

      Personligt er jeg heller ikke super begejstret for det nye design, men jeg lever med det og vænner mig jo nok også til det med tiden, d.v.s. lige indtil, at de laver om på det igen :-)

  2. Jeg hader også det nye design for et godt ord. Det gjorde jeg allerede, da de lavede om første gang og det var der lige så mange, der gjorde dengang. Og alligevel laver de om igen. Så de lytter tydeligtvis ikke i den retning – endnu?

    • Som jeg skrev som svar til Jans kommentar ovenfor, så lever jeg med det nye design, selv om jeg ikke er begejstret for det.

      Når noget ikke koster penge, er der jo også grænser for, hvor meget man kan kræve :-)

  3. Pointen er, at det jo må koste dem penge at lave det om, og det kan da ikke være god businesssans??? Og når ingen ønsker det, kunne de vel lige så godt lade være!

    • Jeg er sikker på, at Facebook kun gør det, fordi at det kan give dem flere penge i form af flere måder at sælge annoncer og bannerplads på.

      Så et eller andet sted lytter de såmænd nok også til “nogen”, men det er nok dem, der i virkeligheden betaler for udviklingen af Facebook.

  4. Jeg synes at folk altid brokker sig over designet på facebook. Allerede ved det første design hørte jeg en masse sige “jeg kan ikke finde ud af det” og de lærte det, anden gang var det det samme, og de lærte det, og nu er den der igen og de kommer også til at lære at bruge det som førhen. Jeg synes faktisk design nr. 2 var det bedste.

  5. Faldt over denne artikel som beretter om et mindre fransk protestoptog mod det nye Facebook design :-)

  6. Hehehe… de er nu sjove de franskmænd :-)

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s