Er vi danskere nysgerrige eller hvad?

Nysgerrig eller hvad?

I dag kiggede jeg på min blogs statistikmodul, hvor jeg blandt andet kan jeg kan se, hvor mange besøgende jeg har på bloggen og hvad besøgende har anvendt som søgeord i eksempelvis Google, hvis de klikker sig hen på et af mine blogindlæg.

Og apropos udnævnelsen af Lars Løkke Rasmussen som landets nye statsminister (og for øvrigt mange gange tillykke med det), kan jeg konstatere, at der i dag er der er større søgning på “statsminister løn” og “statsministerens løn” end nogen andre ord eller sætninger.

Er vi danskere nysgerrige eller hvad?

Comments

  1. Det tror jeg bestemt vi er, og det er vel især naturligt når det handler om dé som er de styrende kræfter for vores land, eller?

  2. Jo, men hvorfor er det åbenbart mere interesant at vide, hvad statsministeren får i løn, end hvad hans politik er/bliver?

    Der er ikke en eneste søgning på “statsminister politik”, “Lars Løkke Rasmussen politik” eller “Lars Løkke Rasmussen statsminister politik”.

    Det undrer mig bare…

  3. Hej Leif,

    Ikke for at forsvare de nysgerrige som sådan, men din side ligger jo nummer 4 på Google-søgninger på “statsminister løn”, mens den ikke ligger på første side på nogle af de andre søgninger, du nævner.

  4. I know, Frank, men derfor underer jeg mig jo stadigvæk over, hvorfor at der er nogen der i det hele taget gider interesserer sig for, hvad statsministeren får i løn – specielt når man tænker på, at det vel nærmest er almen viden, at det på ingen måde er en særlig vellønnet stilling taget alt i betragtning.

  5. mettebech says:

    Vel er vi nysgerrige. Mennesker ér nysgerrige, og jeg sætter gerne prædikatet på mig selv :)

    “nøgne mænd” er søgeordene, der oftes rammer min blog – selvom jeg ikke lige synes, det er et emne, jeg har ofte har på programmer. Sådan officielt i hvert fald ;-)

  6. Kan ikke lade være med at smile rigtig meget nu, Mette :-)

Skriv et svar

