En frisk løbetur på 23 km…

En frisk løbetur på 23 km...

Jeg er som du måske ved i fuld gang med at træne op til den udfordring, jeg har givet mig selv i forbindelse med “Chris På Vægten” projektet, nemlig et løb på ikke mindre end 100 kilometer. Og da jeg forventer at skulle gennemføre løbet i bededagsferien, hvilket vil sige om en lille måneds tid, er jeg i fuld gang med træning og forberedelse til løbet.

Jeg er heldigvis begunstiget med særdeles kyndig hjælp og vejledning fra ultraløberen Jimmi Olsen, som arbejder sammen med Chris MacDonald. Det indebærer, at jeg får et skræddersyet træningsprogram fra Jimmi hver uge og at han bliver kopieret på mine daglige updates til Chris således, at Jimmi kan følge min fysiske og mentale udvikling.

Dagen i dag har stået på et par timers spinning og et solidt træningspas på to og en halv timers power walking og løb. Sidstnævnte gennemførte jeg sidst på eftermiddagen og det lykkedes mig, at få tilbagelagt en frisk tur på lidt over 23 km rundt omkring Birkerød, udkanten af Hørsholm, Sjælsmark, Sandholmlejren, Allerød, Blovstrød og så ellers tilbage mod Birkerød over Høvelte og Bregnerød.

På trods af det smukke solskinsvejr, var det faktisk ikke specielt varmt at power walke og løbe denne tur. Ganske vist skinnede solen, men sidst på eftermiddagen var der trods alt ikke mere end 12-13 grader varmt. Jeg var derfor rigtig glad for, at jeg ikke bare var kæphøj og løb rundt i en t-shirt. Jeg havde heldigvis taget en windbreaker med i rygsækken og der gik vel næppe mere end 10 minutter, inden jeg tog windbreakeren på, for at være sikker på, at jeg kunne holde mig varm under hele turen.

Anyway, det var faktisk en rigtig god løbetur i smukke naturomgivelser. Jeg har ganske vist lidt ømme stænger efter løbeturen, men ikke desto mindre har jeg alligevel en rigtig fed fornemmelse i kroppen lige nu :-)

Comments

  1. Det er sejt gået Leif. Du skal, med den entusiasme og energi, komme igennem de 100 på en flot tid. Jeg er ski helt stolt over at kende dig. :-)

  2. Det er filme også super flot. :-)

    PS Uddeler du autografer bag efter, for så vil jeg ha’ en. ;-) seriøst.

Skriv et svar

