Jeg slipper forhåbentlig også fremover…

Kommer det mon til at ske for mig?

I strejkernes moderland, Frankrig, er det ikke ualmindeligt, at blandt andre offentlige ansatte, landmænd, lastbilchauffører m.fl. strejker fra tid til anden – snarere tværtimod!

Men nu har franskmændene startet en ny tendens, nemlig det at spærre chefen inde på kontoret i forbindelse med forhandlinger om nedskæringer og besparelser.

Blandt andre har elektronikgiganten Sonys franske direktør måtte tilbringe natten på en fabrik, før han blev “frigivet” i forbindelse med, at han pludselig tilbød en bedre fratrædelsespakke til de afskedigede medarbejdere. Og lignende oplevelser har andre franske topledere været udsat for på det sidste.

Nu har min virksomhed heldigvis været forskånet for nedskæringer og vi har derfor lykkeligvis ikke skulle forholde os til fratrædelsesaftaler og lignende.

Jeg er således sluppet for, at blive spærret inde på mit kontor og jeg satser på, at det også er tilfældet fremover :-)

Skriv et svar

