Så er der kun ni dage tilbage…

Så er der kun ni dage inden jeg skal løbe mit 100 km løb.

Heldigvis har jeg stadigvæk så travlt med forberedelserne til løbet, at jeg heldigvis ikke har så meget tid til, at tænke over den store fysiske og mentale udfordring som løbet vil være.

Faktisk er det lige før, jeg bliver forpustet over selve forberedelserne og en kilometerlang tjekliste, der blandt andet indeholder følgende:

  • Planlægge rute
  • Købe nye løbesko (stor tak til de dygtige folk hos Kaiser Sport)
  • Købe nyt løbetøj (tights, t-shirts, windbreaker, løbesokker m.m.)
  • Købe ny rygsæk
  • Købe proviant (energibarer, energigel, proteinbarer og frugt)
  • Tømme pulsur for data
  • Udskifte batteri på pulsur
  • Udskifte batteri på pulsbælte
  • Købe ekstra batterier til GPS-modtager
  • Finde mobiltelefon, der kan holde strøm i mange timer
  • Koordinering af, hvem der kan kører rundt med forsyninger
  • Koordinering med DR i.f.m. tv-optagelser
  • Evt. fotografering af mig undervejs
  • Vabelplastre

Er der noget jeg har glemt?

Comments

  1. Måske du har glemt at overveje at det ikke altid er en særlig god idé at løbe SÅ lang en tur i noget tøj du aldrig har løbet i. Det er i hvert fald altid det jeg har hørt fra marathon løberne omkring mig, at man aldrig skal tage det nye tøj på – du ved ikke hvordan din krop reagerer på det og tøj/sokker skal også løbes til hvis man kan sige det. Og lidt det samme tænker jeg om løbeskoene

    • Jeg har også allerede brugt det nye løbetøj og sko og kommer til at bruge det hele indtil flere gange, inden selve løbet og vaske det ditto gange :-)

      Men alligevel tak for tippet, Marianne :-)

  2. Jeg siger det samme som Marianne og så måske lidt plaster til dine “nippels” da de meget let kan blive hudløse under løbetrøjens gniden hen over dem. :-)

  3. Få det rigtige at spise og drikke op til løbeturen. Ellers det samme som de kloge piger før mig allerede har nævnt.

    • Will do, Anne :-)

      Tror faktisk, at jeg aldrig har levet så sundt som igennem den seneste tid, netop for at give kroppen det bedst mulige udgangspunkt.

  4. Samme som Marianne og Catarina – det ved jeg fra husbonden :-) også ikke nyt løbetøj og er du nødt til det – så vask det så mange gange du kan inden…..

  5. Jeg hopper lige med i koret og siger, – det er (kan være) rigtig dumt at løbe i nyt tøj. Og fra husbonden lyder det; husk plaster!

    Har du et overblik over hvornår du forventer at være hvor, så man kan finde dig, hvis man vil heppe?

    • Vabelplaster er allerede på indkøbssedlen og bliver indkøbt i næste uge :-)

      Med hensyn til, hvor jeg befinder mig på ruten, så har jeg faktisk planer om at sende updates via Twitter/Facebook med information om, hvor langt jeg er. Så du kommer sikkert til at kunne følge med på den måde.

  6. P.s: Og trekant skåret appelsiner undervejs – kan også virke som energi bar

  7. Ud over at også jeg tænker at det vil være dristigt at løbe i nyt udstyr, så ville jeg nok anskaffe mig elektrolytter på apoteket, som jeg ville hælde i drikkevandet for at undgå saltmangel.

  8. PS: Solcreme!

  9. Smilet – husk det – løbere ser altid så sammenbidte ud :D

  10. Erhm og nu vi er ved det med at beskytte sig – jeg har hørt vaseline skulle forhindre slidsår i skridtet. Om ikke andet er det måske meget godt at have med i følgevognen så man kan tage det lidt i opløbet..

    • Der er allerede indkøbt fire dåser vaseline, Marianne :-)

      Faktisk begyndte jeg at bruge vaseline allerede for 11 måneder siden i forbindelse med de lange løbeture, power walks og mange timers spinning, som vi allerede den gang blev pisket til at deltage i :-)

      Jeg fik tippet fra Chris, der selv bruger dette “vidundermiddel” ;-)

  11. Jeg har ikke noget at tilføje til din huskeliste, men jeg har lyst at fortælle en lille historie:

    Min far kastede sig ud i 100 km-projektet for maaaange år siden (en gang i 70’erne, da jeg var barn). Den første gang nåede han 72-73 km, inden han opgav. Anden gang lykkedes det at gennemføre. Men … bagefter insisterede min mor og min søster og jeg på, at han skrev under på, at han aldrig ville gøre det igen. Han havde simpelthen været en selvoptaget pestilens for hele familien både inden løbet og (ikke mindst) efter.

    Og jo … min far skrev under ;-) .

    Ha’ en god løbetur!

    • Super god historie, Bente og mange tak :-)

      Jeg tror nu ikke, at jeg ligefrem vil skrive under på, at jeg ikke vil løbe en 100 km distance en anden god gang, men lige nu er det ikke min plan, at deltage i andre 100 km løb, end mit eget :-)

  12. Til huskelisten:

    Et mentalt tjek… for hvem fanden løber 100 km frivilligt?! ;o)

    Pøj pøj med det … og god tur

  13. Kære Leif
    Lidt solbeskyttelse, kasket eller sololie, vaseline til øm hud og salt tablet hvis varmen fortsætter:) God tur – holder øje med dig. Per

Skriv et svar

