Change of Plans: Ny nedtælling…

Som følge af praktiske forhold relateret til DR og Chris, tog vi i går aftes en fælles beslutning om, at ændre datoen for afviklingen af mit 100 km løb.

Det betyder, at jeg ikke vil gennemføre distancen nu på lørdag, men derimod først på næste lørdag, altså den 16. maj.

Jeg havde selvfølgelig sat mig op til at “trykke på aftrækkeren” nu på lørdag og dermed have både mit fysiske og mentale peak på lige netop denne dag.

Ikke desto mindre har jeg det helt okay med, at vi rykker løbet en uge. Dels kan jeg godt holde motivation og fokus i yderligere en uge, samtidigt med, at det giver mig mulighed for, at være endnu bedre forberedt til denne store udfordring.

Til gengæld betyder udsættelsen også, at jeg med 99,9 procents sikkerhed ikke bliver klar til Copenhagen Marathon den 24. maj. Det er ikke realistisk, at min krop og ikke mindst ben kan nå at restituere efter 100 km løbet. Men det lever jeg nu helt fint med, for Copenhagen Marathon har hele tiden bare været en “bonusmulighed”.

Sidst, men ikke mindst, betyder udsættelsen også, at jeg slipper for at løbe i regnvejr nu på lørdag – i hvert fald jævnfør den aktuelle vejrudsigt. Jeg krydser så fingre for, at lørdag, den 16. maj byder på en let overskyet himmel, en temperatur på 16-20 grader og tørvejr :-)

Comments

  1. Rikke says:

    Uhh Leif, den synes jeg er svær. Specielt fordi der hele tiden har været en bestemt dato i dit hovede. Hepper for at du kan holde gejsten og dampen oppe en uge mere.

    PS. jeg synes bestemt at du skal droppe den marathon – ingen grund til at smadre dine ben

    • Ja, det kan godt gøre det lidt hårdere, men jeg har det nu alligevel ganske fint med det og føler, at jeg ikke har noget problem med at holde fokus og gejst oppe i en uge mere.

      Med hensyn til maratonen, så regner jeg nu heller ikke med, at den bliver til noget. Som jeg skriver, er der også 99,9 % chance for, at jeg bliver nødt til at sidde over, men efter som jeg jo aldrig giver op på forhånd, lader jeg nu alligevel muligheden stå åben :-)

  2. Jeg synes det er helt vildt uanset hvornår du gør det Leif :-)

  3. Altså min bror – som er trialtlon-mand – siger at du sagtens kan udføre begge dele. (Han kommer til copenhagen marathon).

    Lyt ikke på ham, og pas godt på dig selv.

    • Jeg lytter nu også mest til Chris og Jimmi (min løbetræner) i forhold til, om jeg er klar eller ej (hvad jeg nu ikke tror, at jeg bliver).

      Så jeg lader under alle omstændigheder værd med at lytte til din bror :-)

  4. Vildt imponeret og en smule misundelig over det du har sat dig for. Du er efterhånden blevet en super inspirations kilde. Jeg tror på du kommer igennem og glæder mig til at læse om den næste udfordring. I mellemtiden kan jeg jo løbe en tur og tænke lidt over hvor langt 100 km egentlig er…. Held og lykke

    • Mange tak for de venlige ord, Rasmus :-)

      Det glæder mig rigtig meget, at jeg kan virke som inspiration for dig.

      Og god fornøjelse med din egen løbetræning. Jeg kan læse på din blog, at du også får gjordt lidt ved det ;-)

  5. Det er altid svært at bevare fokus og gejst når datoen rykkes. Jeg er dog sikker på, at du formår at få det vendt til din fordel (du er allerede godt på vej) og dermed får det bedste ud af situationen. Copenhagen Maraton er der også næste år ;)

    • Enig, Pia, men som jeg har skrevet tidligere, er jeg stadig ved godt mod og har en stærk fokus og motivation, som nok skal holde en uge endnu :-)

      Og ja, Copenhagen Marathon kommer jo igen hvert år, så den tid, den glæde :-)

Trackbacks

  1. […] til mit 100 km løb, der jo oprindeligt skulle have været afholdt nu på lørdag. Men efter som vi besluttede os for at flytte til næste lørdag, kunne jeg alligevel godt tage maxtesten og dermed få målt mit kondital sammen med de andre […]

Skriv et svar

