Chris På Vægten: Så er det snart slut…

Om kun lidt over en uges tid er det slut med “Chris På Vægten” projektet. Dermed er der allerede gået et år, siden vi gik i gang (faktisk har projektet et års fødselsdag nu på søndag).

Det er virkelig utrolig så hurtigt tiden er gået, ja, faktisk er det slet ikke til at fatte, at det kun er et år siden, at jeg vejede 121 kg og var i ufattelig dårlig kondition. Denne opfattelse af tid skyldes sikkert også, at jeg har investeret utrolig mange timer og kræfter i hele min livsstilsforandring og derfor har masser om ørerne i de sidste 12 måneder.

I forbindelse med afslutningen på projektet, har vi testpiloter været igennem de afsluttende tests i løbet af de sidste par dage. Vi skulle som sædvanlig have målt BodyAge, kondital og fedtprocent via den såkaldte DEXA-scanning.

Egentlig skulle jeg ikke have gennemført en maxtest i denne uge for at skåne min krop til mit 100 km løb, der jo oprindeligt skulle have været afholdt nu på lørdag. Men efter som vi besluttede os for at flytte til næste lørdag, kunne jeg alligevel godt tage maxtesten og dermed få målt mit kondital sammen med de andre testpiloter.

Heldigvis ligger det stadigvæk på et rigtig flot niveau. Målingen viste et kondital på 61,2, hvilket dels er en smule bedre end sidst og dels er fantastisk godt for en fyr på 42 år. Jeg er derfor ikke overraskende utrolig stolt over, at det er lykkedes mig, at gå fra at være i super dårlig form til at have en fantastisk god kondition nu, hvilket helt sikkert kommer mig til gavn i forbindelse med 100 km løbet.

Med hensyn til DEXA-scanningen og målingen af min fedtprocent, så lå den på samme niveau som sidst, det vil sige cirka 14 procent, hvilket også er et flot niveau i forhold til for et år siden, hvor den på cirka 34 procent.

Resultatet af BodyAge-testen måtte vi desværre ikke få udleveret i går, og jeg må derfor vente i lidt over en uges tid, før jeg kan få stillet min nysgerrighed på dette punkt.

Men mon ikke det går alligevel. Jeg har under alle omstændigheder hovedet fuld af forberedelserne til 100 km løbet :-)

Comments

  1. Stine says:

    Det er så superflot gået, at du har opnået et kondital i den kategori! Virkelig.

    Til lykke med det og tak for et godt, udfordrende og spændende år.

  2. Jeg håber at du forstår at belønne og rose dig selv, Leif!
    Det du har gjort er så stort og flot. Og jeg syntes godt nok det er barsk at de 100 km lige er rykket en uge. Det må kræve meget af dig – mentalt. Men du er sej og det viser bare hvor stærk en vilje du har.
    Et stort tillykke skal lyde fra mig – du er klart en af mine helte.

    • Det med at belønne og specielt rose mig selv, er nok noget jeg skal blive bedre til generelt set :-)

      Og tusind tak for de flotte og venlige ord. Jeg håber, at jeg kan leve op til dem, Marianne :-)

  3. Det har været fantastisk at følge dig. Sejt forløb du og de andre fra projektet har været igennem. Tillykke med din nye livstil. Håber du er tilfreds og har haft tid til at lade det hele bundfælde.

    Glæder mig til at høre mere om dit 100 km løb :)

    Flot tatovering du har fået dig iøvrigt.

    • Mange tak, Anne :-)

      Jeg er meget tilfreds og utrolig glad for, at jeg fik chancen for at være med på denne helt specielle rejse. Det har været hårdt, ja, endda meget hårdt til tider, men det har været det hele værd.

      Med hensyn til 100 km løbet, så glæder jeg mig også til at dig og alle I andre opdateret på det.

      Og tak med hensyn til tatoveringen :-)

  4. Det er vist en værre omgang at de 100 km. er rykket! Tak skal du ha’ det må være svært.

    • Det er nu helt okay, Donald – specielt når det gjorde, at alt med hensyn til DR og Chris pludselig kunne gå op i en højere enhed.

      Dermed er min fokus stadig helt skarp og min motivation lige så, og når det trods alt kun er en uge mere, går det såmænd nok :-)

Trackbacks

  1. […] jeg var inde på forleden, er det næsten ikke til at forstå, hvor hurtigt tiden er gået og at der allerede er gået et […]

Skriv et svar

