Nedtællingen er ved at være slut…

Med kun én dag tilbage, er nedtællingen til mit 100 km løb ved at være slut.

I morgen skal jeg mødes kl. 7.30 med DR, Chris og resten af “Chris På Vægten” holdet foran fitness dk’s lokaler på Nygaardsvej på Østerbro, som er valgt som start- og slutsted for mit løb. Her skal vi  have styr på de aller sidste forberedelser og praktiske ting, inden jeg starter med at løbe præcis kl. 8.00.

Chris følger mig under hele løbet, dels ved at løbe sammen med mig og dels ved at cykle en del af strækningen. Han skal nemlig lave nogle interviews med DR undervejs og her bruger han så sin mountainbike som transportmiddel til at “catche up” på mig.

Jeg er utrolig glad for, at Chris er med mig hele vejen, for jeg ved, at lige netop han kan give mig den rette form for mental sparring undervejs, hvis det skulle blive nødvendigt. Samtidigt betyder opbakningen og den praktiske støtte som jeg får fra Mette, Stine, Pernille, Peder, Thomas og Morten også utrolig meget for mig – I er bare de bedste!

Dagen i dag går med en blanding af det sidste træningspas, arbejde og så at få pakket alt det tøj, udstyr og ikke mindst den mad og drikke som jeg i høj grad får brug for under løbet.

Mit eget bud er, at jeg kommer til at forbrænde mellem 10.000 og 12.000 kalorier under selve løbeturen, så det skal noget energi indenbords i løbet af de 11-12 timer, som jeg forventer at turen kommer til at vare. Og for at sætte de 10-12.000 kalorier lidt i relief, så svarer det faktisk til ikke mindre end 6-8 pænt store pizzaer! Det er dog ikke den form for energi, som jeg har tænkt mig at indtage undervejs – dels er det vist ikke det som min krop har brug for og så er det vist også lidt svært at spise pizza, medens man løber :-)

Nå, ikke mere snak for nu. Jeg skal nemlig ud på det aller sidste træningspas, som er et af de ultrakorte og kun indebærer, at jeg skal løbe i 20 minutter i samme tempo som i morgen.

Comments

  1. Hej Leif,

    Rigtig god tur. Ingen tvivl om, at have Chris og de andre fra projektet med dig, nok skal give den mentale styrke til at komme igennem din ekstreme løbetur.

    Krydser fingre for dig fra kl. 07.30 og hele vejen til mål :)

    • Hej Anne,

      Mange tak skal du ha’ for både hilsen og krydsede fingre :-)

      Og ja, Chris og alle de andres opbakning kommer uden tvivl til at være en stor positiv faktor for mig.

  2. Der er ikke lang tid tilbage. Heldigvis er det er dejlig solskinsdag i dag – håber ikke at vindstødene kommer til at drille dig meget – du skal løbe langs vandet, ikke?

    Jeg ønsker dig en rigtig god tur og glæder mig til at se og læse mere om det. Du er en kæmpe inspiration til mange af os, tror jeg.

    • Nej, tiden tikker hurtigt og lige pludselig er den otte i morgen tidlig og så er der afgang. Men jeg glæder mig rigtig meget til en helt utrolig stor dag.

      Og mange tak for de venlige ord, jeg er super glad at kunne inspirere andre gennem eksemplets magt :-)

  3. Hov, det er jo først i morgen du skal løbe. Så har vinden måske lagt sig ;-)

    • Jeg tror vinden lægger sig lidt, til gengæld bliver der lidt længere mellem solstrålerne, jævnfør vejrudsigten, men mon ikke det går alligevel :-)

  4. Det du har gang i her er så stort. Du er en kæmpe inspiration ikke blot for mig, men også for en hel masse andre (er jeg sikker på). Jeg tror det bliver en lang dag, og håber du får indtaget tilstrækkelig mad og drikke undervejs, så dine batterier ikke løber tør. Håber også at det holder tørvejr.

    Rigtig god tur!

    • Tak for de søde ord, Pia – det varmer meget :-)

      Jeg har sørget for masser af afmålt mad og drikke til hele turen, så det skal nok gå.

      Og så satser jeg også på tørvejr, det er trods alt sjovere :-)

  5. Jeg håber du vil fortælle noget mere om hvad du skal spise og drikke undervejs. Det er måske en biting, men jeg synes det er lidt spændende. Jeg krydser fingre for dig i morgen og håber at vejret bliver godt – hverken for koldt eller for varmt.

    • Det var ikke den store kulinariske oplevelse med hensyn til spise og drikke under turen, da det i bund og grund drejer sig om at fokusere på at få nok kulhydrater og protein, vel at mærke uden at det fylder alt for meget.

      “Menuen” stod derfor på masser af energi- og proteinbarer, druesukker, bananer, isotoniske drikke med elektrolytter og salte, mandler, valnødder, rosiner samt Yoggi med vanillesmag og lidt müsli.

      Men omvendt drejede det sig jo i bund og grund bare om “overlevelse” og om at få noget energitæt indenbords, efter som at “motoren” skulle køre i højt gear i rigtig mange timer :-)

  6. Thomas Christensen says:

    Hej Carlsen,

    Ville bare ønske dig al held og lykke imorgen – Jeg er sikker på, at du kan klare det og jeg glæder mig til at høre om din tur

    All the best
    TC

  7. Jamen du kan heller ikke blive ved med bare at sidde og tælle ned. Nu må du snart til at lave noget også Leif ;-D

    Glæder mig helt sikkert til at følge dit løb i morgen. Jeg regner med live updates via Twitter… (for det var vel derfor du testede updates via sms?).

    Så held og lykke med turen.

    • Enig, det blev jo også bare alt for meget træning og snak til sidst, Jan :-)

      Det er handling, der tæller og heldigvis kan jeg jo som følge af mine handlinger i lørdags nu også kalde mig for The 100 km Guy :-)

      Spørgsmålet er så bare, hvad jeg skal gøre med http://www.the100kmguy.dk domænet :-)

Skriv et svar

