Første gang gjorde det ikke ondt…

Første gang gjorde det ikke ondt...

Det gjorde ikke spor ondt, da den midterste tånegl på min venstre fod faldt af i sidste uge, som en fysiologisk efterreaktion på den massive belastning som mine fødder blev udsat for i forbindelse med 100 km løbet.

Forleden begyndte så også min venstre storetånegl at blive lidt løs og skifte farve. Imidlertid trak “løsrivelsesprocessen” ud og jeg begyndte at blive irriteret af neglen. Som en handlingens mand tænkte jeg derfor, at jeg hellere måtte hjælpe lidt til, og det jo nok ikke ville gøre særlig ondt, efter som den første negl jo var faldet af uden nogen form for smerte.

Det skulle desværre vise sig, at min logik ikke holdt vand overhovedet. Jeg skal undlade at gå i detaljer og jeg vil bare bruge følgende ord om “operationen”: Av, av og atter av :-(

Men nu skal man jo altid se det positive i enhver situation og i det mindste får jeg nu en fin ny storetånegl. Samtidigt tror jeg faktisk, at det er den sidste tånegl jeg mister – i hvert fald i denne omgang :-)

Comments

  1. LOL – oh, undskyld, her skal ikke grines? Du skal nok blive hel igen. :)

  2. Min bror, som også løber alle disse ekstreme løb, siger det er helt normalt at miste storetåneglene. Men det er da for meget, at det skal give så meget smerte, at man gør noget godt for sig selv og sin krop. Altså.
    Håber du snart får fine negle igen.

    • Chris havde også godt advaret mig og han mistede også selv 2-3 negle i.f.m. 100 km løbet.

      Jeg er heldigvis på vej back on track igen, så det går nok, at det at miste et par negle er en del af oplevelsen :-)

  3. Jeg har aldrig hørt om løbere, der overbelaster fødderne – før nu! Men jeg ønsker dig god bedring og ifølge min viden om sådan noget skal du passe lidt på med betændelse og den slags.
    Jeg håber de hurtigt vokser ud, neglene.

    • I følge Chris skulle det være næsten helt normalt, at det sker i forbindelse med ekstreme distancer for løbere eller cykelryttere (Chris mistede selv alle negle under Race Across America løbet i 2005).

      Men tak tippet om betændelse, jeg vil være ekstra opmærksom på det, indtil at overfladen, hvor neglen tidligere sad, er helet.

  4. hahahaha… huskede du at vaske hænder inden operationen ;o) får de sjoveste billeder på nethinden…

    Håber ikke at de 100 km fortsætter med at påføre dig nye smerteoplevelser.

Skriv et svar

