Hvilke 10 ting har du i din taske?

Jeg faldt et (engelsksproget) blogindlæg af David Pierce på “The 2.0 Life” websitet om, hvilke 10 ting han altid har i hans taske.

Min egen taske indeholder altid som minimum følgende 10 ting:

  1. Min computer (nogle gange endda to)
  2. Strømforsyning
  3. 3G modem
  4. Moleskine A4 notesblok
  5. 1 kuglepen
  6. Masser af visitkort
  7. USB/Memorystick
  8. 1 papirclips (til min iPhone, hvis jeg skal have SIM-kortet ud)
  9. Pung
  10. Pas

Hvad med dig? Hvis du ellers har en taske, hvilke 10 ting har du altid i den?

Comments

  1. Nu er min taske et stort skrummel, så at nævne ti ting der altid er der i, er lidt svært for jeg har snart ikke overblik over den mere og jeg er så uorganiseret at jeg ikke kan regne med de gængse ting som pung, nøgler osv, men mon ikke det er noget der ligner det her..

    1: En mascara – for gammel og har ligget der i tusinde år uden at blive smidt ud.

    2: Servitetter – jeg har tendens til at samle.

    3: Kuglepenne

    4: Brochurer

    5: Et eller flere CF kort

    6: Papirclips (don’t know why though)

    7: Dankort kvitteringer

    8: Solbrille etui (oftest uden solbriller)

    9: Læbepomade af en art

    10: Vandflaske

  2. 10 ting? Der er da ingen der kan noejes med 10 ting i en taske! ;)

  3. abildjyden says:

    Jeg er kvinde, kan derfor ikke begrænse mig til 10 ting i tasken. Tit bliver jeg spurgt om det er nødvendigt med så meget, jeg kan altid aggumentere for vor vigtigt hver enkelt ting er ;-)

    Ville lige tjekke op for i morgen og måtte indrømme, ikke 10 men mange ting, sportstasken er jo med flere gange om ugen.

  4. Som mand Leif, bør du vide at en dametaske indeholder alt fra tamponer og tandstikker til kalender i dagbogsform, usb stick, mobiltlf., kørekort (som naturligvis sagtens ka være der i gammel størrelse) og ipod, foruden aaaalt det andet som slet ik ka undværes på en helt almindelig arbejdsdag*G*

  5. Giver min fulde støtte til Tinas kommentar :D

  6. He he…

    Omk. 10 kuglepenne
    Pung
    En lille plastik ting med min blodtype
    Solbriller
    Læbepomade
    Rød læbestift
    Fotoapparat
    Filmkamera (eller to)
    Mobiltelefon
    Gamle kvitteringer

  7. Jaja, men så talte du jo ik aaaalt det andet med;o)

  8. Min taske er, modsat mange andre kvinders, lille bitte men rummer alligevel:
    Mobil
    Pung
    iPod
    Job adgangskort
    Compact kamera
    Briller
    Tyggegummi
    Lipgloss
    Kondomer
    Tampax
    Buskort

    Hov… det var 11 men så er ALT også nævnt.

  9. Det tror jeg du har du ret i Leif :-)

    Kunne jeg finde plads til et par rene trusser og en tandbørste kunne jeg såmænd tage til London i weekenden med den taske :-)

  10. Min taske indeholder altid mere end 10 ting. Det kan da ikke lade sig gøre kun at nævne 10 ting, men jeg skal da gøre et forsøg. Så here goes.
    mobiltelefon, iPod, buskort, solbriller, inhalator x 2, kuglepen, pung, nøgler, alcogel, læbepomade, tyggegummi, gamle kvitteringer.

    Ups, der kan du bare se, det kan ikke lade sig gøre :)

  11. Leif Jensen says:

    Nu har jeg kun 20 meter på arbejde, så jeg bruger ikke en taske til daglig – men jeg har en lille rejsetaske til at have under jakken, som betyder noget helt særligt for mig, da den har fulgt mig i alle de lande rundt om i verden hvor jeg har rejst. Den indeholder altid:
    – Pung
    – Pas
    – Strøm adapter
    – Solbriller
    – Kuglepen
    – Kvitteringer
    – Reg. attest på bil
    – Forsikringsbevis
    – Mobiltlf.
    – Nøgler

  12. Min favorittaske (i øjeblikket) er en lille clutch, og den rummer i sagens natur ikke meget. Men tømte den lige på bordet bare for at se, hvad den rent faktisk indeholdt:
    mobiltelefon
    pung
    iPod (nano)
    rosenpastiller
    læbestift
    kleenex
    kuglepen
    Zovir
    hårnåle
    hårelastik
    tandstikker
    solbriller
    kamera
    hæfteplaster

    Er tasken større har jeg som regel også min kalender (en lille Filofax sag) og et par læsebriller med…

  13. hahaha… Leif, den kan ikke være i tasken ;)

  14. Mikael Andersen says:

    1 kuglepen, 1 stak papirer og 8 gode ideer

  15. 10 ting! Leif, ingen normal kvinde kan nøjes med TI ting i sin taske!

    Jeg elsker tasker næsten lige så meget som sko (ogdetsigerikkesålidt!), men jeg kan kun li’ små tasker, i dem har jeg til gengæld al verdens ting og sager til enhver tænkelig situation … i miniature format:

    * kamera – hvis ikke søn har neglet det
    * mobil – lyserød, selvfølgelig
    * Time Reminder – kombineret pung, kalender, adressebog og notesbog
    * peberspray – ups nej, det er vist ulovligt, så glem lige den
    * papirslommetørklæder – i fint hylster, en mor har ALTID lommetørklæder på sig
    * en optrækkelig minilommelygte (stik den!)
    * et par USB memory sticks – man ved aldrig hvornår man bli’r tilbudt noget genialt
    * astma inhalator
    * indkøbsnet sammenfoldet i minihylster
    * mini toilettaske med alt fra plastre, hovedpinepiller til neglefil og -klipper
    * og selvfølgelig dagens lipgloss eller læbestift

    Det var 11 i alt og der er meget mere …

    Til gengæld ved jeg hvorfor mænd ikke har så meget i deres taske, det er fordi de har lommerne fyldt … eller beder deres kone om at tage en taske med, så de kan have alle deres fornødenheder i den (det gør min mand nemlig). :)

    • Jeg ved godt at det er svært, hvis ikke ligefrem umuligt for en kvinde, Sanne :-)

      Bed mærke i det med “dagens lipgloss eller læbestift” – jeg er ikke overrasket at lige netop du ligefrem har en bestemt lipgloss til bestemte dage :-)

  16. Det skal jo matche! :D

  17. Jeg har:
    -Tyggegummi
    -Mobil
    -Slik (kun en gang imellem)
    -Opladere (til mobil fx)
    -Pung
    -Solbriller
    -Make up (conciler, macsara, læbepomade og bluch
    -Plaster osv.
    -Hovedpinepillee
    -Lommetørklæder

Skriv et svar

