Ud af komfortzonen igen…

Onsdag aften fik jeg atter chancen for at tage et skridt ud af min personlige komfortzone. Chris MacDonald havde nemlig spurgt mig, om jeg havde lyst til at bruge et kvarters tid på at fortælle deltagerne på et af hans store åbne foredrag om, hvad jeg gør for at holde fast i det vægttab, som jeg har opnået under min livsstilsforandring.

Jeg er på ingen måde uvant til at holde foredrag om min livsstilsforandring, men normalvis sker det foran et publikum på 25 til 100 personer. Men det at stå foran næsten 900 mennesker i Falkonér Salen på Frederiksberg, og så endda skulle fungere som en slags opvarmning til en af Danmarks bedste foredragholdere, gjorde at jeg lige måtte skubbe mig selv ud af komfortzonen, og sige til mig, at hvis jeg har kunne gøre det foran 100 mennesker, så kan jeg selvfølgelig også foran næsten 900 :-)

Det skulle nu også vise sig, at der heller ikke var nogen grund til at være bekymret, for det gik super godt, og bagefter jeg fik masser af positive tilkendegivelser på mit indlæg. Og når jeg nu tænker over det, havde jeg endda færre sommerfugle i maven end jeg plejer at have. Jeg tror, det hjalp mig, at jeg havde mærket efter og nået at tænke over det med at springe ud af komfortzonen og bare gøre det.

Og så var det selvfølgelig fedt at kunne dele mine erfaringer og oplevelser med andre mennesker, og måske endda være med til at inspirere nogle til at komme igang med en livsstilsforandring.

Samtidigt var det som sædvanlig både lærerigt og underholdende at lytte til Chris’ foredrag – det bliver jeg aldrig træt af :-)

Comments

  1. Bare vent, Leif. Når du har gjort det et par gange, så er du klar til at blive den næste Chris MacDonald på foredragsscenen. :o)

  2. Det kunne jeg rigtig godt have tænkt mig at høre. Min erfaring har været at det er let at tabe sig sammenlignet med at holde vægten. Måske et ord eller to om vedligeholdelse her på bloggen?

  3. Hold da helt ferie, jeg har lige laest dine sidste par indlaeg og jeg skal da ikke sige andet end der sker noget hos dig! Poej poej. :)

  4. For mig lyder det helt fantastisk. Det er aldig lykkedes for mig, at overvinde mig til at holde så meget som en tale. Heller ikke i private former. Så for mig lyder det helt vildt med Falkonérsalen. Glæder mig til indlæg her!

    • Det var bestemt også fantastisk, Deborah :-) Med hensyn til det med at stå foran andre, så gælder det egentlig bare om at tage det i små trin og opbygge lidt selvtillid. Er sikker på, at du også kan gøre det med dine gode formuleringsevner :-)

  5. Det var godt tænkt, at når man kan tale til 100, så kan man også tale til de 900, der er mødt op dennegang. Jeg håber du får flere gode oplevelser af den slags. Godt gået :-)

  6. Det var hyggeligt at se dig til blogtræfffet i går – ha’ en rigtig god søndag, Leif :-)

  7. Tusind tak for nogle gode timer på blogtræffet i går. Det var hyggeligt at møde dig – og læse din blog. Huh, imponerende at du kan tale for så mange mennesker :)

Skriv et svar

