Så fik jeg den ged barberet :-)

Over de seneste uger har jeg været en del på skolebænken i forbindelse med min uddannelse som spinninginstruktør, og i går skulle det så stå sin prøve.

Vi var 14 elever, der skulle op til eksamen, som bestod af en teoretisk og praktisk del. Den teoretisk eksamen fik vi forholdsvis hurtigt overstået i løbet af en times tid om formiddagen, hvorefter programmet stod på masser af spinning fra ca. 12.30 og frem til kl. 19.00, hvor den sidste deltager var færdig med at demonstrere sin kunnen.

Den praktiske eksamen foregik ved, at man skulle trække en given opgaven, som dels bestod af en case, som man skulle svare på mundtligt, og dels af et 20 minutter langt spinningprogram, som man skulle bygge op på basis af casen. Herefter skulle man i praksis udføre programmet på instruktørcyklen for de øvrige elever, der  fungerede som deltagere på spinningklassen. Undervejs blev vi vurderet af vores lærer og en censor, som til sidst, når alle havde været oppe, ville give os karakter på basis af den nye 12-skala.

Jeg skulle på sent på eftermiddagen, og trak en opgave med et spinning øvet program, hvilket jeg var rigtig glad for, idet jeg følte at opgaven passede perfekt til min instruktørform. Der var 20 minutter til forberedelse, men da jeg allerede i mit hoved havde program og musik som jeg følte var det helt rigtige til opgaven, kunne jeg bruge tiden på at forberede mig mentalt og finpudse lidt detaljer. Allerede der fornemmede jeg et godt mentalt overskud, og tænkte derfor, at det kunne ikke gå helt galt :-)

Kl. 18.00 var det blevet min tur til at sætte mig op på instruktørcyklen foran de andre og give mit bud på, hvordan opgaven skulle løses. Selvfølgelig havde jeg lidt sommerfugle i maven, men egentlig følte jeg en god indre ro, og var derfor ikke bekymret. Jeg var godt forberedt og med vel omkring 25 gennemførte vikartimer, havde jeg trods alt også et vist erfaringsgrundlag med som mental bagage.

Jeg kunne derfor “fyrer” mit program af med masser af kraft og overbevisning, og i al beskedenhed synes jeg, det gik rigtig godt. Jeg fik udvist overskud og drive med hensyn til at coache og motivere deltagerne til at få det maksimale ud af mit program. I hvert fald så det ud til at virke efter hensigten, alene bedømt ud fra deltagernes fysiske fremtoning efter de 20 minutter :-)

Og heldigvis havde det også gjort et godt indtryk på lærer og censor: De kvitterede nemlig med karakteren 12 for min opgaveløsning og performance :-)

Jeg er selvfølgelig super stolt over 12-tallet, og over at jeg nu officielt kan kalde mig for uddannet og certificeret spinninginstruktør. Dermed fik jeg billedlig talt den ged barberet, og er klar til få mit eget faste hold – ganske vist bare på hobbybasis, men det ændrer jo ikke på, at jeg er bidt af en gal spinningcykel og elsker at give folk en fed spinningoplevelse :-)

Comments

  1. hej Leif

    tillykke med dine fine resultater og det er helt sikkert en god instruktør de får. du om nogen ved hvad det kræver at komme dertil hvor du er kommet i dag. kæmpe tillykke med det flotte 12 tal.

    hilsen Annette

  2. Tillykke med titlen, Leif :-)

  3. Lena Hansen says:

    Tillykke igen, min dejlige skat :-)
    Jeg er KÆMPE stolt af dig og glæder mig vildt meget til at komme på dine timer :-)
    Elsker dig over alt i verden,
    Din Lena

    • Mange tak, min dejlige kæreste :-)

      Glæder mig også rigtig meget til at kunne få lov til (igen) at instruere dig på mine kommende spinningtimer – det bliver fedt og hårdt ;-)

      Elsker også dig over alt i verden, skat :-)

  4. Til lykke med uddannelsen og det flotte 12-tal! :D

Trackbacks

  1. […] This post was mentioned on Twitter by Annette Andersen and dalsgaard, Leif Carlsen. Leif Carlsen said: Nyt blogindlæg: Så fik jeg den ged barberet :-) http://tinyurl.com/32kkdkb […]

  2. […] forlængelse af mit blogindlæg om, at jeg nu har gennemført spinninginstruktøruddannelsen, er det med stor glæde at jeg nu kan […]

  3. […] havde vedkommende også sagt til mig, at jeg også ville ende med at tage en uddannelse som spinninginstruktør og holde foredrag for virksomheder, organisationer, skoler og lignende, ville jeg først tænke, at […]

Skriv et svar

