Golf – en passion for mig

Før at jeg prøvede at spille golf i forbindelse med et firmaarrangement i maj 2002, syntes jeg at golf så ud til at havde en “kedelighedsfaktor” på niveau med curling og skak. For mig var golf nok mere være en sofistikeret udgave af kroket – bare med mere længde og en masse forhindringer :o)

I dag har jeg en helt anden oplevelse af golf. For mig at det en fantastisk blanding af en tekniksport og det at arbejde med det mentale element af spillet – for ellers kommer man ikke for alvor ned i handicap.

I starten spillede jeg utrolig meget på intermediate banen på Smørum Golfcenter og pay-and-play banen Passebækgård ved Gilleleje. Imidlertid syntes jeg ret hurtigt, at det blev for kedeligt med de små baner. Jeg blev derfor medlem hos Nivå Golf Klub, som er en fornuftig begynderklub med en bane, som er god at blive stabil på. I maj 2005 skiftede jeg hjemmeklub og er i dag medlem af Simon’s Golf Club, som efter min mening er en af Danmarks bedste golfbaner med sommergreens hele året rundt. Du kan læse en baneanmeldelse af Simon’s Golf Club ved at klikke her.

Her cirka seks år efter at jeg startede med at spille golf, er jeg aktuelt nede på handicap 13.0 og jeg fortsætter selvfølgelig arbejdet med at komme endnu længere ned i handicap. Mit ambitiøse mål er at komme ned omkring handicap 5, men i år var målsætningen nu “bare” at komme ned under 14-15 stykker, hvilket faktisk er tæt på at lykkes, her sidst på den “officielle” sæson. Mit næste delmål er så at komme ned i 12-13 stykker i løbet af de næste 12 måneder og det tror jeg bestemt er realistisk, da jeg arbejder meget mere målrettet med mit spil lige nu.

Så alt i alt må jeg indrømme, at golf virkelig betyder meget for mig og derfor også fylder en hel del af min fritid. Det kan derfor næppe overraske nogen, at jeg ikke længere sidestiller golf med curling eller skak :o)

Skriv et svar

