En god lang snak om service

Hvis du har fulgt lidt med her på min blog, så ved du også at jeg går meget op i begrebet service.

Jeg har som de fleste også fokus på prisen på de varer, som jeg erhverver, men jeg har i den grad også fokus på god service. Faktisk nægter jeg at ligge mine penge i en butik eller virksomhed, hvor der ikke er bare et minimumsniveau af respekt for mig som kunde og ditto kundeservice.

Desværre er der langt mellem snapsene her i Danmark, og god service er derfor ofte en by i Rusland. Men så meget mere undrer jeg mig over, hvorfor at butikker og virksomheder ikke i langt højere dyrker god service som en måde at skille sig ud fra konkurrenterne på. Stort set alle brancher taler om at de er presset på pris, og specielt detailbutikkerne klager over konkurrencen fra nethandlen. Meget få af disse butikkerne bruger dog særlig mange kræfter på at arbejde målrettet med service som en konkurrenceparameter.

Dette emne og meget mere har jeg netop lavet en podcast om i samarbejde med Leon Birdi. I podcasten, som har fået titlen “Vind kundernes hjerte med god service“, taler vi generelt om, hvad service er for en størrelse med vores øjne, og hvad man helt konkret kan gøre for at arbejde med service som en måde at øge salg og ikke mindst kundeloyalitet på.

Du finder podcasten lige her.

 

Comments

  1. Hej Leif, som du ved, er vi ganske, ganske enige på det punkt. Og jeg har faktisk lige skrevet en historie om noget i den boldgade. Både noget manglende, men også en medarbejder, der skilte sig heldigt ud.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s