Et rørende og inspirerende videoklip…

Et rørende og inspirerende videoklip...

Hver dag modtager jeg et pæn strøm af nyhedsbreve om alle mulige emner, hvor af nogle af mere interessante end andre. Flertallet af disse nyhedsbreve “lever” som regel ikke mange sekunder i min indbakke, da jeg i forvejen har masser af mails som er ofte mere relevante at læse og bearbejde.

Men lige netop i dag modtog jeg et nyhedsbrev, som var så interessant at jeg ikke kunne lade være med at læse det grundigt igennem. Nyhedsbrevet indeholdt blandt andet et link til et YouTube videoklip af et foredrag med Randy Pausch, som er en 47-årig amerikansk universitetsprofessor.

Randy lider desværre af en uhelbredelig kræftsygdom, som indebærer, at han kun har 2-5 måneder tilbage at leve i. Desuagtet, at Randy må se døden i øjnene i løbet af kort tid, har han valgt at have en imponerende positiv tilgang til den sidste tid her på jorden. Det resulterer i et meget inspirerende og rørende foredrag som jeg håber at du har tid til at se.

Klik her for at se videoklippet.

Comments

  1. Randy Pausch er desværre forlængst død, men han nåede at skrive en bog med udgangspunkt det foredrag, The last lecture. Som vist i øvrigt også er oversat til dansk.

Trackbacks

  1. […] efter min mening spændende foredrag med den nu desværre afdøde amerikanske universitetsprofessor Randy Pausch. Foredraget omhandler hans betragtninger om tid og time […]

Skriv et svar