Bruger du Twitter?

Efter at have læst et indlæg på Therese Hansens blog om mikro-blog applikationen “Twitter“, tænkte jeg, at jeg hellere måtte finde ud af, hvad det er for en størrelse :o)

I bund og grund er Twitter en slags sms-blog. Det skal forstås på den måde, at man kun kan skrive indlæg på maksimalt 140 bogstaver, hvilket endda er mindre end en normal sms, som kan indeholde op til 160 karakterer.

Det giver selvsagt visse begrænsninger, hvis man har meget på hjertet. I hvert kan man sige, at det gælder om at fatte sig i korthed, hvilket virkelig er en udfordring for mig :o)

Jeg har også fået koblet min Twitter-konto sammen med min Facebook-konto. Dermed bliver indlæg på Twitter automatisk offentliggjort under min Facebook statusopdatering. Umiddelbart er det en af de eneste direkte fordele, som jeg kan se ved Twitter.

Men omvendt er det måske bare fordi, at jeg ikke har set lyset i forhold til Twitter?

Bruger du selv Twitter? Klik på et af svarene i nedenstående stemmeboks, hvis du har lyst til at deltage i afstemningen.

 

Comments

  1. Jeg har brugt twitter laenge og synes det er en sjov kommunicationsform. Jeg modtager opdateringer fra en raekke venner, som ogsaa twitter og synes det er hyggeligt. Det kan virkelig vaere svaert at fatte sig i saa korthed, men det er ogsaa en udfordring. :)

  2. Jeg stemte at jeg måske skulle prøve det, men nu hvor jeg har tjekket det og læst om funktionaliteten synes jeg at det bare er endnu en meningsløs tidsrøver.

  3. Ja – eller jeg har i hvert fald en twitterkonto men ingen af mine venner gør rigtigt og så glemmer jeg os at gøre det. I stedet bruger jeg facebook rigtig meget.
    Facebook opdateringerne som mange bruger har den fordel at man reply’er direkte på opdateringen og ikke på sin egen ‘stream’ som man gør på twitter. Det giver god dynamik synes jeg (eller os har jeg bare skøre venner som bruger facebook meget)

  4. Jeg har heller ikke “set lyset”, men jeg regner med, at det skyldes at jeg ikke har behov for at meddele at “nu tager jeg til Århus”, eller “nu kan I fange mig i kantinen” eller “vi har fået en ordre på 2500 hyldebeslag” — den slags ville jeg egentlig hellere overlade til et kalenderopslag på min webside, jeg har overvejet at lave en kalenderserver, som er smartere end Microsoft-Outlook og MSmail-xchg tilsammen. (Amerikanske universiteter bruger fx. “Bedework” )

    Har Twitter ligesom Facebook prøvet at indsamle password til folks mail-konti? Jeg er rystet over, at Facebook kan “få lov” til at udbede sig folks mail-password uden at det medfører en retssag. Det burde stemples som kriminelt. Der har indtil videre kun været få reaktioner på den utrolige historie.

  5. Apropos dette indlæg, så faldt jeg over et andet indlæg på http://www.nettendenser.dk:

    Læs eventuelt:
    http://www.nettendenser.dk/2008/11/25/er-mikroblogging-et-flop/

  6. Og igen apropos dette indlæg, faldt jeg over et indlæg på Guy Kawasakis blog om, hvordan han bruger Twitter som et marketing tool:

    Link til indlægget på hans blog:
    http://blog.guykawasaki.com/2008/12/how-to-use-twit.html

  7. Jeg faldt over dette link til 8 brugbare tips til at få succes med Twitter.

Skriv et svar