Ikke mere om Zidane lige nu!

zidane.jpg

Som bekendt siger Tour de France mig ikke noget (udover min forargelse over, at doping er blevet et fast element i professionel cykelsport – klik her for at læse mit blogindlæg herom). Det samme gælder verdensmesterskabet i fodbold, som jeg bestemt heller ikke har brugt meget tid på at se. Det er imidlertid svært at læse nyheder uden, at man bliver konfronteret med overskrifter om “den store VM-skandalesag”, hvor Zinedine Zidane “stangede” den italiensk fodboldspiller, Marco Materazzi, i brystet under VM-finalen.

Der er ingen tvivl om, at den form for “fysisk tilkendegivelse” er helt uacceptabelt uanset, hvad der måtte være blevet sagt til Zidane. Men når det er sagt, håber jeg, at journalisterne snart har kogt suppe nok på den tynde historie således, at verden og ikke mindst de to hovedpersoner kan komme videre med andre og sandsynligvis mere vigtige gøremål.

Skriv et svar