“Det bliver jeg ikke betalt for”

De som kender mig, ved at jeg har en lille kæphest i forhold til den service man får i butikker og på tankstationer (læs eventuelt min såkaldte “posehistorie” ved at klikke her).

I den sammenhæng kan jeg ikke lade være med at berette om en oplevelse jeg havde i dag, da jeg kom forbi Statoil tankstationen ved Bellevue strand. Jeg var inde og købe noget køligt at drikke og en is og jeg bad i den sammenhæng om en pose til min varer. Men som det desværre mere er reglen end undtagelsen, valgte medarbejderen at smide posen på en nonchalant måde oven på min varer desuagtet, at han sagtens kunne have ydet god service ved pakke mine varer ned, medens, jeg kørte betalingskortet igennem dankortterminalen.

Jeg kunne derfor ikke lade være med at spørge den unge mand om, hvorfor han ikke gav mig en god serviceoplevelse ved at putte min varer i posen, sagde han uden at tøve: “Det bliver jeg ikke betalt for”.

Det står i forvejen skidt til med det generelle serviceniveaue i Danmark, men det bliver i hvert fald ikke bedre, når en butikssælger nu ikke engang kan se, at det altså er mig og de øvrige kunder, der betaler hans løn.

Nå, men den er jo ikke længere end, at det i hvert fald er sidste gang, jeg har besøgt lige netop denne tankstation. Heldigvis kan de godt finde ud af, at give god kundeservice på min lokale Statoil tankstation :o)

Comments

  1. Du er langt fra den eneste der irriteres og forundres over, hvor den gode service og venlige betjening er forsvundet hen.
    Jeg bor selv i Holte, hvor jeg alle steder får en rigtig god service. Men kommer jeg til en anden by, det være sig Lyngby eller Københhavn, så er det så som så med det man kan kalde service.
    Jeg vover den påstand, at serviceniveauet til dels afhænger af, hvor i landet man befinder sig.
    Telefonisk service kan også indbefattes i ovenstående. Jeg ringede til Post Danmarks kundeservice og skulle have oplysninger vedr. en person i Ballerup, hvor jeg havde sendt et anbefalet brev og indtastede derfor post nr. for Ballerup..jeg fik ingen service og intet kunne lade sig gøre..ringede derefter op igen 5 min. senere og indtastede post nr. for Holte og vupti..super service og tilfredsstillende information og svar på mine spørgsmål.

  2. Ja, service er en meget flygtig størrelse og desværre er det mere undtagelsen end reglen, at man kan får god kundeservice i dagens Danmark.

    Og hvad der næsten er endnu værre, så ser jeg desværre ikke tegn på, at det bliver bedre – måske nærmere tværtimod :o(

Skriv et svar