Så fik jeg også prøvet det :o)

Spinning

I forbindelse med dagens fællestræning og tv-optagelser, havde Chris fået den idé, at vi nu var klar til at deltage i en af hans nærmest berygtede spinning lektioner for øvede spinnere.

Jeg havde derfor en god portion sommerfugle i maven, da jeg og mine holdkammerater mødte op i spinninglokalet i fitness dk’s lokaler på Østerbro. Vores tanker gik mere i retning af, om vi overhovedet kunne klare os igennem 50-60 minutters superintens spinning. Det skulle imidlertid vise sig, at det var der ikke nogen grund til. Vores spinningslektion udviklede sig nemlig til en helt fantastisk oplevelse!

Det var ganske vist meget hårdt og specielt i den første halvdel af lektionen skulle der virkelig kæmpes. Men pludselig var det som om, jeg kom “in the zone” rent motivations- og energimæssigt. Pludselig spurtede jeg bare løs uden at ænse tiden overhovedet :o) Jeg fik virkelig et reelt kick ud af spinningen og blev helt høj af oplevelsen! Jeg har til gengæld aldrig svedt så meget på så kort tid :o)

Dagens øvrige træning stod blandt andet på 60 minutters powerwalking på løbebånd, en lille frisk løbetur ud til Charlottenlund Fort, hvor vi lavede alverdens øvelser. Det allerværste var dog, at vi igen skulle gå op og ned af den høje trappe ud mod stranden. Jeg tror, at vi tog denne tur mindst 50 gange i løbet af eftermiddagen. Dermed er det nu endnu sikkert, at jeg hader trapper :o)

Comments

  1. Mine lemmer ville ligne en kludedukkes efter sådan en behandling. Ingen tvivl om at det er effektivt.

    I/du er for seje. ;-)

  2. Har mange gange kigget ind i spinningslokalerne i det motionscenter jeg går i og tænkt, det kunne være man skulle prøve.

    Men har ca. de samme tanker, nemlig om man nu kan klare det.

    Tror i stedet det måske bliver til boksetræning, når jeg snart skifter motionscenter.

  3. Catarina og Michael: I burde virkelig prøve det en dag (man kan jo starte med et hold for begyndere) – jeg tror, at også I vil komme til at opleve “beruselsen” ved spinning :o)

  4. Super super flot gået.

    Sad selv med på spinningen den søndag morgen, og ja tiden går enormt hurtigt.

  5. Tak Anne :o)

  6. Tina Thomsen says:

    Spinning er intet mindre en fantastisk. På en eller anden måde er det som om, at takterne i musikken indfinder sig i blodbanerne og tidsfornemmelsen bare forsvinder. Jeg er sikker på, at du bliver “bidt” af det.

    :)

  7. Jeg er allerede totalt hooked, Tina :o)

    Har derfor booket mig på Chris’ spinningshold hver søndag i den kommende tid :o)

Trackbacks

  1. […] lade være med at sige til Chris, at jeg lige frem glædede mig til hans elite spinningstime og øvede spinningstime i morgen. Disse spinningstimer er ellers er berygtede for at kunne dræne de fleste for energi, men […]

  2. […] du måske har læst om tidligere på min blog, er jeg blevet temmelig hooked på spinning efter min første lektion for cirka seks […]

Skriv et svar

